recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af streambox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af streambox

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af streambox
    Sendt: 15-Februar-2010 kl. 13:24
Hejsa

Jeg har haft mediecenter i min stue tilbage MyHTPC-dagene. Jeg hoppedee med på Meedio, og nu kører jeg en Meedios-installation på mit mediecenter. Mediecenteret bliver udelukkende brugt som en "Streamer". Alle mine filer ligger på server, hvor der også sidder tv-kort i. TV-kortet bliver kun brugt til optagelser, ikke live tv. Til musik bruger jeg squeezebox.

Det jeg søger er en stream-boks som kan erstatte mit meediecenter, som løser følgende opgaver:
- Viser sputnik programmer
- Viser DR-TV programmer
- Streame mine film fra min server (MKV, ISO, VIDEO TS, AVI, WMV, MP4 er vist de primære. Har pt. ikke noget behov for blueray-imagefiler, men skal kunne vise MKV)
- Streame mine billeder fra min server
- Streame mine billeder fra Flickr
- Fungere som internetbrowser

Nogle opgaver er selvfølgelig vigtigere end andre, men ovenstående er de opgaver jeg løser med mediecenteret idag. Grunden til at jeg gerne vil skifte mediecenteret ud, er at jeg ikke længere gider tweake for meget, men hellere bare vil have en færdig løsning. Jeg kan godt leve med at skulle opdatere firmware af og til, og jeg er også frisk på at uploade noget tweaket firmware til boksen.

Håber i har nogle forslag.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 14:10
Der findes ingen "streambox" der opfylder de krav du stiller - kun en HTPC

Det er mere specifikt kravene omkring
- Viser sputnik programmer
- Viser DR-TV programmer
- Fungere som internetbrowser

som er problemstillingen
Små streamboxe bruger små cpu'er og små specialopsatte linux distributioner i firmwaren - disse understøtter ikke fuld webbrowsing med alle de teknologier dette kræver idag, ejheller proprietære streaming services som sputnik og dr-tv der kræver teknologier som flash og DRM osv.

Hvis du vil have fuld media center funktionalitet så er du nødt til at beholde dit media center.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 11:45

Hej Spawn

Tak for dit svar.
Ville lige følge op på denne. Jeg gik i tænkeboks og endte med at købe en Popcorn Hour A-200. Min Zaptor kan nu klare Sputnik og DR-TV.

Har rodet lidt med YAMJ, det er rigtig lækkert.

Det ser ud til at der også er mini-browser, men jeg kan ikke lige få helt til at spille endnu. Mangler et velegnet tastatur.

Desværre har jeg fortrudt at jeg ikke købte C-200 istedet pga larmen. Men det må jeg modde mig ud af, eller købe et nyt kabinet, når de får lavet det færdigt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu