recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour C-200 eller Twix 6600N?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour C-200 eller Twix 6600N?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lolianzo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour C-200 eller Twix 6600N?
    Sendt: 05-April-2010 kl. 18:52
Hej allesammen

Jeg står her og skal til at købe mig et mediecenter og nu er jeg virkelig kommet i tvivl, jeg sad og skulle til at bestille Twix 6600N idag og kom så lige forbi recordere for at kigge lidt :)

Min far ejer en 6600N og den virker virkelig nem at administrere og sætte op. Nu har jeg så set lidt på  Popcorn Hour C-200 og den virker jo også virkelig spændene, men jeg syntes også den virker ret kompliceret at sætte op? Jeg har ikke den store forstand på dette emne desværre så det skal ikke være alt for svært at sætte op osv. 

Jeg skal bruge den til at se de film som jeg downloader fra min computer og de skal ligges over på harddisken som skal side i mediacenteret siden min router ikke er optimal til streaming. 

Ville meget gerne have en lille forklaring på hvordan Popcorn Hour C-200 fungere setup wise. 
Håber der er nogen der kan hjælpe :)

mvh Casper
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309
XTZ 99 W12.16
XTZ 89 Front/Center/Sateliter
Popcorn Hour C-200
Qnap TS-219p/2tb
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 22:05
Ingen der kan hjælpe? :)
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309
XTZ 99 W12.16
Popcorn Hour C-200
Qnap TS-219p/2tb
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 10:58
Hvad er det du tror er kompliceret ved at sætte en C-200 op ?  Smile

Den sættes op på samme måde som en Tvix, eller alle andre afspillere.
Der er en setup menu, hvor du vælger video output og audio output, netværks settings osv. - ligesom der er på alle andre afspillere. Det er de samme ting der skal sættes op på alle afspillere.
De væsentligste forskelle er baggrunds farven i setup menuerne, eller om layoutet i setup menuen er horisontalt eller vertikalt  og det tager under 2 minutter at gøre uanset hvilken afspiller det gøres på Smile 

Isætning af harddisk er også det samme, man åbner en låge, stikker disken ind, lukker lågen igen.
Overførsel til harddisk fra en PC gennem netværk er også detsamme, det gøres enten fra en FTP klient eller fra den almindelige fil Explorer på samme måde uanset hvad afspilleren i den ande ende hedder. Skal man overføre filer hurtigere end gennem netværk er harddisken lige til at pille ud ved at åbne lågen igen, og tilslutte harddisken til en sata forbindelse på Computeren, eks. en ekstern sata dock.

osv. osv. osv.

Hvis du kan sætte en Tvix op, kan jeg ikke se nogen logisk grund til at du ikke skulle kunne sætte en C-200 op og "administrere" den.

Smile

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 11:15
Det nemmere og bruge en harddisk med usb 2.0
hvis din router ikke er optimal til streaming 
har selv c200 den kan jeg godt anbefale

en c200 kan godt virke lidt overskueligt udfra spec, men den har bare en masse muligheder. Men det mest almindelig er super nemt.

Redigeret af xcardman - 06-April-2010 kl. 11:17
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 11:39
Ok det lyder super. Jeg sætter den til via kabel så overførsel skulle ikke være noget problem. Tror jeg vælger en C200 så :)
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309
XTZ 99 W12.16
Popcorn Hour C-200
Qnap TS-219p/2tb
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 12:42
Jeg har også en tvix 6600, og den er super let at sætte op, du kan overføre data til den både via wifi eller kabel til den harddisk du har i din tvix, hvis du ellers vil have en harddisk i den. 

Om man er til den ene eller anden er sgu en smags sag :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu