recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt LCD fjernsyn - 37 - 40"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnyt LCD fjernsyn - 37 - 40"

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af outzen outzen skrev:

Jeg vil foreslå et 40" Samsung LE40M61 til 14.999 kr., så har du stadig 5.000 kr. til en DVD optager el. lign.

Efter min mening et elendigt tv-i hvertfald så længe vi snakker sportsudsendelser og action

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2004
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

hvorfor ikke kigge lidt på Plasma?

Når du gerne vil have 37-40" får du efter min mening et noget bedre TV hvis du vælger et plasma til 19-20k

Så hvad er dit argument for at gå efter LCD?

Jamen jeg vil helt sikkert bruge min computer meget på fjernsynet. Bla til noget MCE og SNES emulator. Så er bange for at der vil brænde alt muligt fast på billedet ..

Og for det andet så koster Plasma mere i strømforbrug ..
Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af outzen outzen skrev:

Jeg vil foreslå et 40" Samsung LE40M61 til 14.999 kr., så har du stadig 5.000 kr. til en DVD optager el. lign.

Har en sony 710'er - så lige meget :) Så vil jeg hellere købe et lidt dyrere fjernsyn :)
Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af psychotic psychotic skrev:

Oprindeligt skrevet af GoJoY GoJoY skrev:

Regner med at budget på maks 19 - 20K

Og digital tuner kan jeg ikke bruge til en meter - da jeg har TDC kabel ..

mine råd vil være følgende:

Sony KDL-40V2000, ejer selv tvet i 32 tommer modellen og er rigtig glad for det.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=200371

JVC LT-37M60, Har fået rigtige mange gode omtaler og har vundet flere test

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=161807

JVC LT-40S70, har ligeledes fået mange gode omtaler og vundet test.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=203920

Jamen jeg vil da bestemt se mere på JVC!! Det er bestemt en mulighed!

Jeg er bla glad for 6ms i opdateringshastighed - håber virkelig det kan ses :)

- Men jeg vil ud og se dyret live inden jeg bestiller det ..

Sony har jeg også kikket på (på nettet kun) Og det ser rigtig godt ud - bla så syntes jeg at deres design er rigtig flot, men har kun hørt dårlige ting om det .. lidt derfor denne tråd :-/
Til top
psychotic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2006
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 20:24

Nu skriver du at du vil bruge det til at slutte det til computeren og der har sonyet en klar fordel hvis du tilslutter computeren via VGA, nemlig at det i modsætningen til JVC kan køre i tvet´s rigtige opløsning via VGA, og ikke kun 1024x768 som JVC.

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 20:39

[QUOTE=troelsit]

Når du gerne vil have 37-40" får du efter min mening et noget bedre TV hvis du vælger et plasma til 19-20k

Jamen jeg vil helt sikkert bruge min computer meget på fjernsynet. Bla til noget MCE og SNES emulator. Så er bange for at der vil brænde alt muligt fast på billedet ..

Det med at det brænder fast er ikke rigtigt, når det gælder de nyere plasma. Der er mindst ligeså stor mulighed for det på en crt.  De nyere plasma bruger ikke mrere strøm end lcd gør. Pioneer har haft problemer med burn in men ikke panasonic og slet ikke den nye med 9. generation.
Det er ikke nemt at sige noget negativt om panasonic 37pv60 til prisen.  Har selv købt den i 42", købte den da jeg ikke kunne finde et lcd, der var god nok.  Den egner sig godt til computerspil, når det skal gå hurtigt. LCD er også gode til visse sportsgrene f. eks skak eller poker, hvor det ikke går så hurtigt.

Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

[QUOTE=troelsit]

Det med at det brænder fast er ikke rigtigt, når det gælder de nyere plasma. Der er mindst ligeså stor mulighed for det på en crt.  De nyere plasma bruger ikke mrere strøm end lcd gør. Pioneer har haft problemer med burn in men ikke panasonic og slet ikke den nye med 9. generation.
Det er ikke nemt at sige noget negativt om panasonic 37pv60 til prisen.  Har selv købt den i 42", købte den da jeg ikke kunne finde et lcd, der var god nok.  Den egner sig godt til computerspil, når det skal gå hurtigt. LCD er også gode til visse sportsgrene f. eks skak eller poker, hvor det ikke går så hurtigt.

Hmmm - har altid fået at vide at man skulle holde sig fra plasma! men kunne da være man skulle kikke noget mere på dem ..

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 00:43

Jeg var også tidligere af den holdning at LCD var det bedste.

Men det var nu mere på papiret. Prøv at tage rundt og se forskellen in real life. Plasma viser TV-signal noget bedre end LCD - det er i hvert fald min overbevisning.

Jeg er enig i at LCD er bedst til HTPC, men man bør opveje hvor meget man skal bruge den som computer-skærm kontra normal TV/DVD. De plasma'er jeg har set viser fint HTPC signal og det med 1:1 pixelmapping, osv er efter min mening en anelse overvurderet.

Men det hele handler jo om behov. Men da det i mange tilfælde primært skal bruges som TV mener jeg man bør gå efter Plasma.

Man kommer langt for 12-15.000 i tyskland. Der er flere HD-modeller i 42" hvor du får RIGTIGT meget Tv for pengene

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu