Hei,
Som mange andre sliter jeg med valg av plasma. Jeg er nå i den situasjon at PM1MA er kommet til landet og kan kjøpes - men samtidig har jeg fått et supert knalltilbud på PC1RR, med en helt minimal prisdifferanse.
PM1MA var mitt opprinnelige valg da jeg ikke har behov for annet enn monitor (har Canal Digital parabol / hjemmekino / Pioneer DVD m harddisk som signalet kjøres gjennom).
Nå når jeg allikevel har fått valget mellom disse to modeller er jeg så i tvil, da PC1RR er en nyere modell. Da jeg kun er opptatt av billedkvalitet (sortnivå / skarphet etc) er det ikke noe poeng hvorvidt det er harddisk i skjermen / tunere / høyttalere. Trenger heller ikke å tenke på tilkobling av PC / spillkonsoll / PIP eller annet. Bruker TV kun til å se vanlige tv sendinger og DVD.
Spørsmålet er så: Er det sannsynlig at bildekvaliteten vil være bedre (eller oppleves bedre) på PC1RR enn PM1MA når jeg i utgangspunktet har et utmerket signal via Canal Digital dekoder og bruket Component kabel?
Jeg er også noe urolig for meldinger om summing / varme fra PC1RR - men det er kanskje ikke noget problem så lenge man ikke bruker harddisken? Jeg bruker uansett min DVD harddisk til opptak / live TV.
Jeg er litt stresset da jeg må ta dette valget nå - har liten tid til å bestemme meg. Håper noen kan svare hurtig :-)
MVH
Thor