recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana 42PV60 konkurrenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana 42PV60 konkurrenter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 09:40

Det er unægteligt meget kønnere end Pana'en, men også noget dyrere.

Også er der igen det med lyden, kun 2 x 10 Watt er ikke meget. Der tror jeg Pana er bedre.

hilsen

Carsten

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Oprindeligt skrevet af Nauzeas Nauzeas skrev:

Jeg havde sådan set osse besluttet jeg skulle ha' et 42PV60 .... MEN så faldt jeg lige over det her : http://www.samsung.com/dk/products/tv/plasmatv/ps_42q7h.asp

Nogen der har set dem i direkte sammenligning?
Kan se Q7H kun har 1 HDMI, ellers er de jo nogenlunde ens i specs.

.... Må indrømme designet på Samsung'en tiltaler mig noget mere end pana'en.

Glem alt om specs.

Jeg kan linke til 100 modeller med næsten ens specs, men so yder i hver sin ende af skalaen.

Derved ikke noget negativt nævnt om Samsungen der. Har ikke set den model.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Nauzeas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Også er der igen det med lyden, kun 2 x 10 Watt er ikke meget. Der tror jeg Pana er bedre.

hilsen

Carsten

Vil i alle tilfælde handle hos TC og der er prisforskellen "kun" 1500.- ... det gir' jeg gerne xtra for det ... er alligenvel et stort "møbel" der skal hænge i stuen

Men kan da godt blive lidt nervøs mht lyd'en ... Syntes mange er utilfredse med lyden på Pana'en...men så må jeg også bare køre over reciever ved alm "tv kiggeri" 

Til top
Jalokin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 10:36
[QUOTE=Nauzeas]

Jeg havde sådan set osse besluttet jeg skulle ha' et 42PV60 .... MEN så faldt jeg lige over det her : http://www.samsung.com/dk/products/tv/plasmatv/ps_42q7h.asp

Nu har jeg søgt efter plasma siden februar, og fik så endelig hentet en skærm hjem i sidste uge. En Samsung 42Q7H.

Som jeg ser det, er der 3 åbenlyse favoritter i den prisklasse du efterlyser. PV60E, Q7H og LG's nye PC1R(R). Hvis du har mange penge, så er Pioneers produkter også værd at bemærke. Så efter min mening er det klart disse 4 mærker du skal koncentrere dig om.

Hvad er så bedst? Umuligt at svare på. Men jeg vil gerne argumentere en smule for mit valg, men valget træffes nok lidt på baggrund af, hvilket du mener er vigtigst - Billede, funktioner eller design?

PV60E har det bedste billede - PC1RR har de fleste funktioner - Samsungen har klart det flotteste design.

Men hvilket er så det bedste all round? Ja, det er jo her jeg synes Samsungen vinder. Hvis vi ser på billedkvaliteten, ja så siger alle forlydender, at Samsungen og Pana'en ligger meget tæt, med en lille fordel til pana'en. Men hvis du ikke er direkte feinschmecker på dette område, ser du ikke forskel. LG skulle være dårligst af de tre, rent billedemæssigt - så her kan man måske se en større forskel på billedet fremfor for de to førende. Men igen, hvis man ikke er feinschmecker, så er det tvivlsomt hvor stor en forskel du ser.

Funktionerne? Ja, der er pana noget skrabet - her skal du have fat i storebror PV600 for at få de samme funktioner som i de to andre. Her tænkes primært på PIP. Endvidere har LG1PCRR en harddisk indbygget og 2 tunere. Så en klar fordel til LG her. Samsungen har også PIP, men vær opmærksom på, at man skal have en ekstern modtager med tuner (HDD eller evt. selector) med HDMI indgang, for at kunne benytte dette. Da PIP i Samsungen kun virker hvis man kører tilslutninger over HDMI.

Designet - Her vinder Samsung klart. Efter min mening det flotteste Plasma der er markedet idag. Også iregnet Pioneer. Og da Design betyder en del for mig, er det begrundelsen for mit valg. Sammenholdt med den rigtig gode billedkvalitet, og mulighed for PIP.

Lydmæssigt er Samsungen også godt med skal lige siges, men da jeg vil køre film over mit Surround anlæg, betyder det mindre.

Redigeret af Jalokin - 26-Juni-2006 kl. 11:17
Mvh/
Nikolaj
Til top
Ziersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 10:44

Jeg overvejer også kraftigt at købe et samsung PS-42Q7H.

Jalokin--> Hvor har du købt dit samsung plamsa henne?

Skal man have ekstern modtager hvis man har noget udstyr til HDMI?? Er det sådan en man lige kan smide ind bagi fjernsynet? eller er det en boks man skal have stående eller hvad?

Til top
Jalokin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Ziersen Ziersen skrev:

Jeg overvejer også kraftigt at købe et samsung PS-42Q7H.

Jalokin--> Hvor har du købt dit samsung plamsa henne?

Skal man have ekstern modtager hvis man har noget udstyr til HDMI?? Er det sådan en man lige kan smide ind bagi fjernsynet? eller er det en boks man skal have stående eller hvad?

Jeg har købt det i Tyskland for 14 kilo ca.

Nej, det er fordi Samsung (og andre) har lavet det sådan, at hvis man skal kunne benytte PIP funktionen, skal man køre over HDMI. Dvs. at du skal have et apparat tilsluttet denne indgang, hvor der sidder en tuner i (der skal være 2 tunere, hvis man skal køre PIP). Dette kan være en HDD eller en selector.

Hvorfor de har lavet det sådan ved jeg ikke, men irriterende er det.

Mvh/
Nikolaj
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

hilsen

Carsten

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Oprindeligt skrevet af Nauzeas Nauzeas skrev:

Glem alt om specs.

Jeg kan linke til 100 modeller med næsten ens specs, men so yder i hver sin ende af skalaen.

Derved ikke noget negativt nævnt om Samsungen der. Har ikke set den model.

Som ejer af en Panasonic 42pv60E er  jeg ret sikker på, at Samsnung plasma ikke når panaen til sokkerne. Det ses også i den meget omtalte test fra TÆNK. Designmæssigt er det ligeså. Jeg synes Samsung generelt er meget kedelige i deres design, og har også hørt de er sart med hensyn til ridser på den blanke flade. Det er billedet, det kommer an på, og der er der kun pana og pioneer også iflg. testen fra TÆNK.  Hvad angår lyden synes jeg ikke den er så tosset igen, som mange siger, selvom jeg bruger seperat forstærker og JBJ højtalere. Det er jo nummer et i alle tilfælde.
Til top
Nauzeas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 13:57

Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

Som ejer af en Panasonic 42pv60E er  jeg ret sikker på, at Samsnung plasma ikke når panaen til sokkerne. Det ses også i den meget omtalte test fra TÆNK. Designmæssigt er det ligeså. Jeg synes Samsung generelt er meget kedelige i deres design, og har også hørt de er sart med hensyn til ridser på den blanke flade. Det er billedet, det kommer an på, og der er der kun pana og pioneer også iflg. testen fra TÆNK.  Hvad angår lyden synes jeg ikke den er så tosset igen, som mange siger, selvom jeg bruger seperat forstærker og JBJ højtalere. Det er jo nummer et i alle tilfælde.

Hvor i den test ser du Samsung 42Q7H?

... og mht til design er vi jo heldigvis forskellige .... syntes egentlig PV60 er ok...lige indtil en "kom i tanke" om de havde glemt "fronttilsluting" og valgte og klaske det under højttalerne...Ser måske ok ud på Panasonics bord, men på væggen  .. og igen .. Det er så MIN mening

Til top
Jalokin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 14:12

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Du ved vist ikke hvad du snakker om, når du omtaler testen i TÆNK, hvor Samsungen IKKE er med!!! Så falder dine argumenter til jorden. Når man kommer med sådanne argumenter, uden at have set dem i direkte sammenligning, eller læst en masse omtaler af dem, er direkte udseriøst. Ja - undskyld.

Designmæssigt - ja, smag og behag. Men det er nu en kendsgerning, at langt de fleste foretrækker Samsungens design, fremfor Pana'en. Men det betyder jo ikke, at det ikke er rigtigt hvad du skriver - for dig!

Mvh/
Nikolaj
Til top
Ziersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 14:32
Ja jeg hælder også mest til Samsung. Men jeg vil helst købe den i Danmark så jeg er helt sikker hvis der skulle ske noget med skærmen, så jeg ikke skal ligge og sende den til Tyskland osv...! Men jeg har ikke rigtigt kunne finde nogle der har den i Danmark endnu..!
Til top
Jalokin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 15:04

Oprindeligt skrevet af Ziersen Ziersen skrev:

Ja jeg hælder også mest til Samsung. Men jeg vil helst købe den i Danmark så jeg er helt sikker hvis der skulle ske noget med skærmen, så jeg ikke skal ligge og sende den til Tyskland osv...! Men jeg har ikke rigtigt kunne finde nogle der har den i Danmark endnu..!

Tapeconnection annoncerer at de har den tio 17.500,-, men om de har den på lager er straks en anden sag.

Mvh/
Nikolaj
Til top
Ziersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 15:41

Det har de desværre ikke, jeg har skrevet til dem for at høre hvad de ville anbefale af denne model og så deres M71 LCD skærm, men de havde hverken fået den ene eller den anden model på lager. De mente først at den ville komme i slutningen af denne måned. Men det er jo selvfølgelig også lige ved at være..!

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu