recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flimmer på 42" plasma tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlimmer på 42" plasma tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 09:42

Kan signalet i kabel-tv fra TDC's side være for dårligt ? - Og hvordan fejlmelder og konstaterer man det ?

JA......det kan det meget nemt,og er det ofte.Har selv erfaret det,inden jeg købte hus,havde jeg selv TDC kabel,og det var elendigt.Fejlmeldte det så,og fik en "tekniker" ud(efter først at være blevet gjort bekendt med at HVIS signalet var iorden,kom jeg selv til at betale for besøget!!).Han startede da også med at påstå efter at have målt på signalet,"at det lå indenfor grænserne af TDC kvalitets-krav".......hvorefter han fandt ud af at der var 2 forstærkere defekte i ejendommen-skiftede dem,og glad var jeg-det hjalp at være stædig.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af ainvest ainvest skrev:

Lidt nyt.

Huset er helt nyt, og vi har antenne stik i en hel del værelser. Der er derfor sat en antenne forstærker op. Jeg gik på loftet i går aftes og den var næsten skruet helt op - drejede den det sidste lille stykke.

- Og det fjernede næsten flimren. - De optræder stadig lidt ind imellem men slet ikke i det omfang som før.

Det kunne derfor tyde kraftigt på, at det er signalet. Det leder hen til et par yderligere spørgsmål:

1. Kan man skrue for meget op for en forstærker? - Altså så det evt. ødelægger fjernsyn ? - Ellers undrer det mig, at der ikke bare var skruet helt op.

2. Kan signalet i kabel-tv fra TDC's side være for dårligt ? - Og hvordan fejlmelder og konstaterer man det ?

Hej igen

Ja til alt (dog er det ikke videre sandsynligt, at TV'et ligefrem ødelægges) + enig med lrev + man ringer bare på 80 80 40 50, så har man TDC Kabel TV fejlservice i røret - og det er et gratis-nummer.

Man kan også besøge denne side i stedet - eller først:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=kndsrvc_meld_fejl_ktv&_nfls=false

Måling af signal og indstilling af forstærker kræver et teknikerbesøg. Signalet skal ikke være højest muligt, men lige tilpas og også i orden på alle kanaler.  

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ainvest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juni-2006
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Måling af signal og indstilling af forstærker kræver et teknikerbesøg. Signalet skal ikke være højest muligt, men lige tilpas og også i orden på alle kanaler.  

Hvad sker der hvis der skrues for meget op ?

Hvilken teknikker er det ? Det er vel ikke en TDC kabel tv teknikker vel ?

Hvis der fortsat mangles lidt til at få signalet helt flot igennem - kan man så bare tage et af de stik fra oppe ved forstærkeren som ikke bruges - det burde vel give mere kraft til de øvrige ?

Sorry for at jeg bliver ved, men som newbie i dette nye univers, vil jeg gerne forstå - For at købe en fladskærm skal nu pludselig til at være mester i en hel masse ting, som man tidligere var lykkeligt uvidende om.

- Og jeg kvier mig jo lidt ved at skulle punge ud til noget som jeg som gør-det-selv-mand måske kan finde en løsning på.

Redigeret af ainvest - 29-Juni-2006 kl. 12:47
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 12:58
Mit bedste råd: Kontakt selv TDC og forhør dig om det hele.

Det gør jeg selv, hvis der er problemer med mit signal - det har der faktisk været så sent som i går hos mig og mine naboer (timelangt udfald grundet varme og en kortslutning i et kabel mellem boligerne).
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 13:25
Fejlmeld det nu-så kommer der en TDC mand-og alting ordner sig når han ser et signal som han ikke vil være bekendt
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu