recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Play - auto hent DRM rettigheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Play - auto hent DRM rettigheder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Play - auto hent DRM rettigheder
    Sendt: 03-April-2010 kl. 21:58
Har et spørgsmål vedrørende TDC/Yousee Play.

Vi har lige anskaffet os Sonos og vil derfor gerne afspille Yousee play musik derfra. Det kan også lade sig gøre, ved at lægge musikken ind i Windows Media Player på serveren og så afspille musikken den vej. Det virker fint.
Eneste problem er at før Sonos kan afspille et nummer, så skal der være hentet rettigheder igennem Media Player, hvilket betyder at sangen skal være afspillet tidligere, i Media player.
Findes der en måde at komme uden om dette på, eller bare at gøre dette automatisk? Jeg fandt ud af at jeg behøvede ikke engang at afspille sangen, men bare starte afspilningen og så kunne jeg speed-klikke på "næste nummer" og så hentede den åbenbart rettigheder til dem allesammen. Men det tager lang tid, efterhånden som samlingen vokser sig større.

Jeg tænkte selv på om Media Player kunne nøjes med at afspille x antal sekunder af en sang og så skifte til den næste. Det ville stadig være besværligt og tage lang tid, men hvis der ikke fandtes en bedre metode kunne det jo gøres sådan.

Jeg ved godt at man kan forsøge at fjerne DRM, men jeg kunne godt tænke mig at gøre dette på den lovlige måde (og tråden ville desuden også blive lukket hvis det var det andet jeg spurgte efter).

Er der nogen der har gode råd?
Til top
misterburns Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 19:32
Jeg er også meget interesseret i at vide om dette kan lade sig gøre.

Af nysgerrighed, kan du beskrive hvordan du afspille Yousee play musik at lægge musikken ind i Windows Media Player på serveren og så afspille musikken den vej?

Atoll In 100SE
DSL R66
Sonos ZP90 + Ipod Touch
Sonos S5
Tvix HD 6500A
FireDTV DVB-C
X-DAC V3
Cambridge Dac Magic
Synology NAS 508
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2007
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 21:25
God ide, der må findes en løsning? - jeg er også træt af at sidde og klikke! ;)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 22:33
@misterburns: Det er faktisk ret simpelt:
Jeg lægger alt musikken i en mappe på serveren. Tilføjer mappen til Windows Media Player biblioteket og sætter den til at søge automatisk.

Når serveren så er tændt, så dukker den op på forsiden af Sonos remoten som "Windows Media Server ([computer-navn])". Det kræver at man lige indstiller mediedeling i windows, men i både Vista og win7 er det ret ligetil.
Herefter er det bare at vælge "Windows Media Server" istedet for "bibliotek" og så vælge musikken.
Der er dog et par ulemper:
1: Hvis du har både egne MP3-filer liggende i Sonos biblioteket og TDC Play liggende i Windows Media Player, så er det lidt uoverskueligt. Alternativt så lig dine egne musikfiler ind i Windows Media PLayer og så nøjes med at bruge den.
2: Ingen mulighed for søgning.
3: Du skal afspille alt musikken min. 1 gang før det virker på Sonos. Jeg havde håbet at når man valgte musikken på Sonos via Media Player, så ville den gå ind og hente rettigheder på det tidspunkt, men den siger bare at den ikke har rettigheder.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 00:36
Der findes også utilities der kan optage taste- og musetryk, hvilket kan bruges til at automatisere processen, så man ikke selv skal sidde og klikke. Jeg sidder selv med tilsvarende problem med musik fra netmusik.dk til min Squeezebox.

En af valgmulighederne hedder AutoHotKey.

Redigeret af tipsen - 19-April-2010 kl. 00:38
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu