|
windows program til optagelse af stereosignal |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-August-2015 kl. 16:22 |
Hej.
Jeg skal hjælpe en kammerat med at indspille lyden fra hans keyboard på en Windows-PC. Det er ikke til prof brug - og jeg forestiller mig noget med at bruge mini-jack indgangen på computeren som line-in. (det regner jeg med, at man kan på de fleste PC'ere?!). Men hvilket program er nemt (og gerne gratis) til at optage line-in-signalet og give mulighed for at gemme optagelsen som MP3-fil. Enkelthed og 'let at gå til' vinder over 'mange features' i denne sammenhæng. Det er en del år siden jeg har arbejdet i Windows, så jeg er ret meget på bar bund. Har windows-styresystemet noget software 'indbygget' som kan bruges til formålet? Jeg er ikke klar over om han kører win7 eller win8 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor god skal kvaliteten være.? Hvis det ikke er så kritisk, så kunne man optage det med en Telefon, de har jo en optage funktion. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
Altså det skal ikke være sådan noget med at sætte den indbyggede mic i en telefon til at optage det, der kommer ud af keyboardets højtaler :-) Det skal være optagelse af et LINE-signal.
Men kan en iPad eller en iPhone finde ud af at lave mini-jack-stikket om til en indgang, hvis man tilslutter signalet fra keyboardet til den? For så kunne han bare bruge garageband, og så ville jeg bedre kunne hjælpe ham!
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du kan også i Google skrive optage lyd på Computer, så får du en del svar på hvordan. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Jeg bruger Audiograbber:
Der skal også installeres noget lame mp3 encoder for at få fuld udbytte. Kan både optage det der afspilles af PC, og fra line-in. Havde dog lidt problem med at få det til at virke på Win7/8.1, men det var et opsætnings problem i windows enheds/lydkort opsætning så vidt jeg husker (har brugt det i 10år+ fra XP tid) Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Køb et billigt lydkort. Så får du også en rimelig god kvalitet.
Og ja, jeg mener godt man kan få en adapter til ipad/iphone med line-in indgang. Men det er nok ikke en pind bedre, end at bruge line-in på PCén, som jeg formoder at der ellers skal bruges. De fleste standard lydkort (også onboard) har en line-in indgang, vil jeg umiddelbart tro. Og så kan du optage med windows indbygget lyd optager. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Audacity. Freeware, meget brugt og forholdsvis simpelt. Kræver lige 2 minutters ekstra arbejde for at gemme i mp3. Klaus |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hvorfor egentlig i mp3?
|
|
![]() |
|
tak for alle inputs - hvis windows har en lydoptager indbygget tror jeg, det er den vi prøver med i første omgang.
MP3? Det er noget han siger - jeg har ikke blandet mig! Han er helt novice og skal bare i gang - han skal gerne ret hurtigt kunne klare sig uden hjælp. Hvis han så bliver grebet af det, kan vi jo altid snakke eksterne lydkort og multitracks!
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Jeg vil anbefale Studio One Prime.
https://shop.presonus.com/products/studio-one-prods/Studio-One-3-Prime |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |