|
Ny bærbar til børn |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-August-2015 kl. 15:23 |
Har brug for lidt gode råd om køb af ny bærbar, formentlig til ca. 4,5k.
Jeg tænker at det er med I5 processor og Full Hd opløst skærm Det er til en 11-12 årig og den vil selvfølgelig skulle bruges til lektier, netsurf etc. som de fleste computere kan håndtere. Herudover skal der sikkert spilles på den og det er her spørgsmålene opstår. Pt. bliver der primært spillet diverse småspil (friv og lignende) og League of legends og Team Fortress, hvilket jeg går ud fra kan håndteres på de integrerede grafik (uden separat grafikkort). Er det korrekt? Hvtings ? Omvendt kan behovet jo hurtigt ændre sig i retning af mere krævende spil, som kræver et separat grafikkort. Men er det værd at gå efter nu? De grafikkort man får i en bærbar til 4,5-5 k er så vidt jeg kan se ikke meget bedre end den integrerede grafik. Skal man have noget seriøst grafikkraft er prisen lynhurtigt over 6k hvilket jeg har svært ved at se meningen i, især hvis det først skal bruges senere.. Hvad kræver eksempelvis et spil som Counterstrike af grafik på en full hd bærbar, med god performance på medium settings ? Nogen der har nogle erfaringer de vil dele??
Redigeret af thor-thor - 22-August-2015 kl. 15:24 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal den også fragtes til og fra skole ?
Jeg mener at mange af de 15,6" man i dag køber til billige penge er ALT for tunge til at skulle slæbe rundt på til dagligt. En 13,3" eller max 14" på ca. 1,8kg - mere skal et barn på 10-11 år altså ikke slæbe rundt på. Jeg har lige fundet en brugt T430S til min søn på 10år (gav 3K på DBA), han siger faktisk at den kører rimeligt godt (minecraft og CS:GO), men han har en stadionær på værelset med 24" skærm han bruger her hjemme. Så den bærbare var i første omgang bare beregnet til skolebrug. Men en 3.gen i5 med 8GB ram og standard intel grafik kan altså godt trække en del spil - selv uden SSD disk. Men hvis det ellers er en gamerbærbar der skal til (med vægt over 3kg og blæser som en jet) så kik da på DBA efter f.eks. en brugt Dell Alienware
Redigeret af kim.t - 23-August-2015 kl. 10:14 |
|
![]() |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for svaret.
Tror ikke den skal med i skolen til hverdag. Den skal nok kun med, når de er nogle kammerater der skal spille.... Så mener heller ikke at det er en gamer med amok grafikkort der skal til... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |