Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Guests
Gæst
|
Emne: autoindstilling Sendt: 05-Maj-2005 kl. 21:47 |
Hej, jeg har et problem med at få mit LCD fjernsyn til at autoinstille sig efter hvilket tv-format udsendelser bliver sendt i...
Det er DVD og satelit-modtageren(parabol), jeg har problemer med... Jeg har læst brugervejledningen til fjernsynet, DVD'en og satelit modtageren, men kan stadig ikke få det til at fungere!! :o(
Jeg har næsten prøvet alt, men kan stadig ikke finde en løsning på problemet! håber i kan hjælpe!
Mvh Ole
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Guests
Gæst
|
Sendt: 05-Maj-2005 kl. 21:48 |
Ups... jeg glemte lige at fortælle at det virker fint nok på de almindlige kanaler, dem der ikke kører over satelit-modtageren!
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 06-Maj-2005 kl. 16:20 |
Er din DVD og Sat.modtager sat op til 16:9 visning.? Hvis ikke så skal du ind i opsætningen på apperaterne og ændre det. Ligeledes bruger du fuldt monterede Scartkabler.?
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Guests
Gæst
|
Sendt: 06-Maj-2005 kl. 18:50 |
Både DVD og satelitmodtageren er begge sat op til 16:9
Jeg ved ikke om scart-kablerne er de rigtige. de er gamle, kan du uddybe lidt nermere hvad "fuld monterede" scartkabler er for noget??
Måske er det, det der er fejlen!
|
m@dsen
Bruger
Oprettet: 06-Juli-2004
Point: 179
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 08:58 |
Det kan godt være det lyder som et dumt spørgsmål, men har du husket at indstille tv`et til selv at skifte format?
m@dsen
|
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
|
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 09:49 |
Ja jeg har gjort det hele efter kunstens regler... Men det virker stadig ikke...
Somsagt kan den godt finde ud af det på dr1 og TV2, men fra satelitmodtageren og DVD'en kan den ikke selv indstille sig
Jeg tror selv det kan have noget at gøre med scartstikkene, men ved ikke noget om det!
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 09:57 |
Ole skrev:
Jeg tror selv det kan have noget at gøre med scartstikkene, men ved ikke noget om det! |
Måske er der et setup i satellit-modtageren som fortæller hvilket TV du har - altså 4:3 eller 16:9.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 10:04 |
Her i DK er det indtil videre kun DR som sender i 16:9, TV 2 skulle begynde deres 16:9 til næste år når de Digitale sendere er på plads.
Det er sikket dine kabler som ikke er gode nok, der manger sansynligvis signal til det ben som udsender 16:9 flag, skift dem til nogle gode "High end" som f.eks Profi Gold kabler som har alle forbindelser monteret, det skulle hjælpe på dit problem. Det koster lidt knapper men det er det værd.![](smileys/smiley1.gif)
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 13:33 |
Mange tak for jeres svar!
så må jeg få købt sådan et... Er det noget man kan få i biltema eller skal man ud i en special forretninger?
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 13:47 |
Du skal ikke købe den slags ting i en Diskount butik, men hos en god forhandler der ved hvad han taler om, ikke hos forhandlere som kun har forstand på at lange ting over disken. Brug 200-300 Kr. på et godt kabel, det har man ikke i Biltema, eller Merlin og Fona for den sags skyld. Man bruger gerne mange penge på udstyr, så brug også nogle penge på gode kabler, det betaler sig.
|
|
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 13:49 |
Okay.. Jeg må se hvad det bliver til!
mange tak for hjælpen!
|