|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mailman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() Sendt: 04-Juni-2005 kl. 08:38 |
Jeg er i besiddelse af nogle .wmv filer som jeg gerne vil brænde over på en DVD skive, så jeg kan se den på min panasonic DVD. Hvilket program kan man bruge til at konvertere .wmv filerne til .vob format. Da der er tale om flere filer skal der vel laves en menu på DVD'en for at andre DVD afspillere kan læse mere en fil fra den?? Findes der programmer som i et snuptag kan konvertere og samtidig lave en menu på DVD'en
Stephan |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej Stephan, Problemet med WMV er, at det er et Microsoft proprietært format. Det betyder at mange freeware/shareware programmer ikke har mulighed for at importere formatet (grundet Microsoft licens-regler). Du kan købe programmer der kan gøre det ønskede, som f.eks. Sonic MyDVD og Ulead DVD MovieFactory. Et gratis program som DIKO kan også konvertere og danne menu som du ønsker, men det kræver at du sætter dig lidt ind i forskellige programmer (menuen opbygges i ét program som en skabelon der efterfølgende bruges i et andet - der er ikke så simpel en grafisk brugerflade som i de to førnævnte købe produkter). Hvis du vælger DIKO, skal du huske at vælge at optagelsen skal gennem DirectShow filter (et flueben der sættes under udvælgelsen af wmv filen). Opdatering: Jeg har også set et program nævnt der prismæssigt ligger mellem de omtalte (ca $30), nemlig DVDSanta - men jeg har ikke selv erfaring med det program. /Lars. Redigeret af laursen |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |