|
Udskiftning af 10 år gammel AVR |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
"Problemet" er at det kræver næsten en komplet "computer" mere at sende digitalt videre. Det er fåtallet der bruger Zone2 og derfor ikke noget der prioriteres højt.
Jeg stod selv i samme situation for en del år siden og overvejede derfor blot at købe en billig receiver til køkkenet. Har nu en SR5010 der kan en masse, men (så vidt jeg husker) ikke sende fra forskellige digitale kilder til både Zone1 og 2 på samme tid. Klaus |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Det gælder ikke alle. Det var på alle mine gamle Onkyo 605, 807.
Men på min nye 818 kan jeg godt lytte til mine digitale kilder i Zone 2. Zone 3 har jeg ikke prøvet efter. Hvordan kvaliteten er, vil jeg ikke udtale mig om, da det kun bliver brugt i køkkenet til nogle gamle passive 2.1 Jamo højtaler. |
|
![]() |
|
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
For Onkyo gælder (809 modellen men sikkert også andre), at den har en Dac. Dvs. den kan sende analogt til Zone 1 og Digital til Zone 2 eller Digitalt Zone 1 og analogt til Zone 2. Den kan sende samme digitale signal til Zone 1 og 2, men ikke forskellige digital signaler.
|
|
![]() |
|
kaja69 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 198 |
Har læst SR6010 kan sende digitalt til zone2. Hvis ellers alle "rør" i en 7.1 er ens burde der jo ikke være kvalitetsforskel. Bortset fra zone2 snakken... er der nogen der har erfaring med SR6010 og dens stereo lydkvaliteter og dens MM del?
Den kan pt. købes for 5999,- og har høstet flotte tests rundt omkring så hvorfor i det hele taget tænke i en ældre AVR hvor brugtpriserne er deroppe alligevel...
|
|
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active) |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Hvis man vil "handle nu" er brugtmarkedet sjældent gunstigt. Her man tid til at vente og kigge sig om, er brugtmarkedet fint.
Min SR5010 er købt brugt, til langt under butiksprisen.... Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |