recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer - JL Audio VS SVS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer - JL Audio VS SVS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer - JL Audio VS SVS
    Sendt: 09-Februar-2017 kl. 00:03
Hej

Jeg kigger efter subwoofer i øjeblikket og er interesseret i enten JL Audio E110/E112 eller SVS SB13/SB16.

Jeg har læst en del anmeldelser på de forskellige subs som alle er meget positive. Der hvor jeg bliver i tvivl er størrelsen af subben kontra størrelsen af min stue (17-18 m2). Dernæst tænker jeg at jeg hen ad vejen nok skal have en sub mere, med mindre jeg er så heldig at kunne få ordenlig spredning med en enkelt sub. Det skal siges at jeg aldrig spiller meget højt, da jeg bor i lejlighed.

Umiddelbart skulle en JL Audio E110 sagtens kunne gøre det i min lille stue og specielt hvis jeg tilføjer en ekstra. Men hvad hvis jeg vælger en SVS SB16? Er det for stor en sub til rummet? Og hvad hvis man får brug for en mere? Mine tidligere erfaringer har lært mig at det til tider kan være svært at få lige god og ensartet bas i begge ender af sofaen med en enkelt sub.

Til sidst vil jeg gerne høre om der er nogen der har personlige erfaringer med nogen af de 4 nævnte subs? Ud fra hvad man læser så skulle SVS SB16 jo være en vinder af de 4, men det er så også den dyreste.

Mvh Schulz 
Til top
Benjiiee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-September-2014
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjiiee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 06:18
Det norske mærke Arendal laver nogle rigtige fede subwoofer.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 11:10
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Benjiiee Benjiiee skrev:

Det norske mærke Arendal laver nogle rigtige fede subwoofer.

Tak for info Smile
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

http://www.bkelec.com/hifi/sub_woofers.htm

Tak for info Smile
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 20:55
Og så tilbage til det spørgsmålet gik på, er der nogen med erfaringer fra de 4 subs jeg nævner der vil dele ud af deres oplevelser?
Og er der nogen der har nogen kommentarer vedr. størrelse af rum kontra størrelse af sub?

Jeg har stillet spørgsmålet på SVS hjemmeside og fik dette svar:

"Hi Henrik -

The SB16-Ultra would not be 'too much sub' for that size space. That is really more a function of the calibration level than anything else - so the subwoofer blends well with the other speakers in the system.

With that said, it's always a good idea to match the dynamic limits of the subwoofer with the intended application (room size, playback level, source material, etc.) - so you are not over-buying or under-subbing.

The higher the overall playback level on action and sci-fi movies, the more sense it makes to step-up to the more powerful SB16-Ultra or a pair of SB13-Ultras.

A pair of subs in the room will always provide smoother bass at the main listening position due to a denser standing wave pattern afforded by two subs in different room locations.

Ed M - SVS"

Men har også stillet det samme spørgsmål til et par kompetente sælgere og de siger begge at en SB16 vil være for stor en mundfuld til mit relativt lille rum.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 21:50
jege r helt enig i at sb16 er for stor til din stue. Specielt når du bor i lejlighed. to sb13 er sku nok også lidt overkill, men jeg synes de lyder fornuftigt at satse på 2 subs i stedet for 1. 

Har du planer om at bruge en dsp eller en form for subeq?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 23:27
Kender ikke de SVS'er, men har hørt både PB1000 og SB2000 herhjemme.
Ingen af dem imponerede mildest talt.
Jeg forstår ganske enkelt ikke al den hype om subwoofere fra SVS.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 23:32
Jeg hælder også til at 2 sb16 er for store, men derfor er der nu fint at høre lidt for og imod. F. eks kan jeg se en der har 2 stk supernova 15" fra earthquake i sin bio på 18 kvm, men så igen er det jo en bio og ikke en almindelig stue. Til at starte med tænker jeg at sætte en DSPeaker anti-mode 8033 SII på, men på sigt vil jeg have en Anthem receiver (eller processor).

Jeg er meget lun på JL Audio E110 eller E112 og jeg er ved at få en aftale i stand for at lytte til dem. Prismæssigt ligger SB13 lidt under E110 og en del under E112 og er derfor interessant, hvis den spiller lige så godt som en E112. Men som du skriver så er 2 SB13 nok også voldsomme i min lille stue, men jeg har ikke afskrevet dem helt endnu. Der er flere kombinations muligheder med JL Audio. Enten 2x112 eller 2x110 eller 1x110+1x112. Det skal siges at jeg har tænkt mig at starte med en sub og så udvide med en mere senere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 02:29
Jeg har prøvet E110 m.fl. i min egen stue som er lidt større end din, men jeg har loft til kip og det kræver en del mere af en sub. Anyway... hos mig var størrelsen absolut et parameter da jeg ikke vil have 2 store monstre kasser stående og fylde op i min stue, så jeg skulle finde noget som var relativ småt med et relativ højt output også gerne i det nedre område omkring de 20hz. JL audio laver nogle ret fantastiske subs specielt når man tager deres størrelse med, desværre kunne 2 stk. E110 ikke levere nok til min stue, størrelsen var ellers perfekt, så det endte med 2 stk. E112 og de levere varen, det syns mine naboer i øvrigt også selvom de nu boer mindst 50m væk.☺ jeg havde b.la også en svs sb13 hjemme, udlånt fra en ven som ville sælge sin, men jeg kunne nu bedre lig jl audio, og alt det der rum korrektions halløj i svs er sikkert smart nok men da jeg allerede havde planer om noget ekstern justering så kunne jeg ikke se det interessante i det. 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 02:33
Rettet, svar modtaget via pb

Redigeret af Schulz - 10-Februar-2017 kl. 03:05
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 14:46
¨har en svs sb13 ultra koplet til svs ultra tower front højtalere, og det spiller rigtig godt på 16 m2.
bare sørg for at sub, står det rigtige sted, så ingen problemer hos mig.
påtænker en mere, gerne sb 16 som så skal stå bag sofaen.
Ole Hansen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu