recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektorkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektorkøb

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Dysp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 01:27
Well, jeg vælger at tro på entusiaster, da disse, på nærmest alle punkter, er bedre og mere dygtige end idioterne, som er ansat i de forskellige forretninger.

Jeg ved det af erfaring. Jeg går utrolig meget op i fysiologi og ernæring; i mit lokale fitnesscenter, kan jeg gang på gang på gang på gang kimse af de talentløse og fuldstændigt ignorante "personlige trænere", som folk gang på gang køber dyrebare timer ved, hvorimod jeg selv gerne vil forklare dem alt, ganske gratis, fordi jeg interesserer mig så meget for emnet, at jeg intet har imod at dele ud af min brede viden.

Okay, lad mig prøve at præcisere mine krav lidt:

Jeg er en fattigrøv. Jeg er 20 år gammel og vil bare gerne have en fuckerstor skærm, fordi jeg synes, at det er fedt at spille spil, PS3 og se film på en monsterskærm. Men fordi jeg ved, at hvis jeg går ned i en biks og beder om noget godt, så får jeg smidt en masse ligegyldige informationer i hovedet, fordi idioten vil have fri og i øvrigt sikkert ikke ved en skid om emnet.

Og så spørger jeg jer. Og jeg ved godt, at I gerne vil dele ud af jeres viden; jeg kender det for fanden godt. Men, jeg er totalt på bar bund og jeg ønsker IKKE at sætte mig ind i projektorer. I kan en masse fine termer og har alle masse fine idéer om, hvad der er bedst, hvad der giver det ultimative billed, osv. Men, jeg ønsker ikke det ultimative. Jeg ønsker en fucker stor skærm, som er pisse god. Og med pisse god mener jeg, at I ved den er god til den pris, som den har. Den behøver ikke være toptunet og pålidelig de næste 15 år. Den skal bare være pisse god til den pris den har. Punktum.

Jeg kan ca gætte mig til(sidder på arbejde), at afstanden fra hvor den kan hænge til væggen, er omkring 3-4 meter, faktisk. Jeg kan ikke rigtig få mere afstand. Hvis jeg flytter den, så kan jeg nok få 6-7 meter, men denne mulighed er lidt lukket i første omgang(kræver et andet rum).
Jeg har nok tænkt mig at købe et lærred, men dette skal bestemt ikke være et dyrt alternativ.

Har det hjulpet jer lidt mere?

Jeg er glad for alle jeres besvarelser, btw.
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 09:21
hvordan vil du få lyd, Projectoren har ikke lydudgang...... har du et anlæg , hvis ja, hvad er det for en model.

3,5-4 meter er godt nok til de pj der er anbefalet, ved ikke med ben Q...
+100HD Film
Til top
Dysp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 23:29
Jeg har et selvstændigt lydanlæg. Ikke et godt ét, men det er nu nok til mig :) Jeg bor i en lejlighed, som ikke er vildt lydisoleret, så det ville være spild af penge, at fyre milliarder af efter et anlæg, som kan spille en hal op ;)
Til top
emperor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 19:40
Jeg havde omtrent de samme krav, da jeg gik i gang med min hjemmebio (se link i signatur)... Det skulle være stort og ikke koste en bondegård!

Og jeg har haft enormt stor glæde af min budget-bio. Den er, som du kan se, på ingen måde fancy i udstyret, men oplevelsen er fantastisk i forhold til både spil og film. Og venner og familie er også imponerede  Det er ikke alle herinde, der har forståelse for, at man gider have en løsning, der ikke lever op til deres egne krav, men det skal du selvfølgelig bare sk... på

Men - når det er sagt, så vil du helt sikkert gerne opgradere, når der er gået et stykke tid. Jeg har haft min HD-ready bio i seks måneder og sukker allerede efter full-HD... Sådan er det - man bliver aldrig færdig med sin hjemmebio. Men jeg synes bare du skal komme i gang med det budget du har besluttet dig for nu og så kan du altid opgradere løbende.

Held og lykke med det!

Sanyo Z5
Logitech Z5500
PS3
Panasonic TH-42PV60EH

Hjemmebio: 96" on a budget
Til top
Dysp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 00:04
#Emperor - Genial post, tak skal du have.

Jeg har lidt det ultimative spørgsmål; skal jeg satse på Full-HD fra starten af og glemme HD-ready, så jeg, på den måde, får mere ud af pengene i længden?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 00:51

Oprindeligt skrevet af Dysp Dysp skrev:

Jeg har lidt det ultimative spørgsmål; skal jeg satse på Full-HD fra starten af og glemme HD-ready, så jeg, på den måde, får mere ud af pengene i længden?

Det kommer vel an på hvor entusiastisk du er. Jeg har 70 HD film men mit tv og projektor kan max. vise 720p. Jeg har ingen intentioner om at skifte min projektor ud, med mindre jeg kommer til penge. Alt er dyrere når vi taler Full HD. Din afspiller, projektor, receiver og film koster alle mere, så du må gøre op med dig selv om du vil bruge de ekstra penge, og også om hvor meget du vil komme til at bruge det.

Personligt synes jeg ikke om at bruge 20.000-30.000 kr på noget jeg måske kun bruger 2-4 timer om ugen, når vi taler ren fornøjelse. Især hvis det kræver at budgettet skal presses maximalt. Men jeg er sikker på der findes masser af folk derude, der bare synes det er fedt at have det sidste nye, selv om de måske ikke bruger det ret meget.

Til top
emperor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Dysp Dysp skrev:

Jeg har lidt det ultimative sp�rgsm�l; skal jeg satse p� Full-HD fra starten af og glemme HD-ready, s� jeg, p� den m�de, f�r mere ud af pengene i l�ngden?

Den er sgu svær... Da jeg købte min bio, var det ikke aktuelt med Full-HD - jeg havde simpelthen ikke pengene. Så det var aldrig blevet til noget, hvis ikke jeg havde nøjes med HD-ready... Nu er bio'en lavet og jeg kan efterhånden gå og putte nye sager ind i systemet efterhånden som pengepungen er til det.

Men hvis du er tæt på at have pengene til full-HD og har tålmodighed til at vente, så vent endelig. Det vil være det billigste i det lange løb...
Sanyo Z5
Logitech Z5500
PS3
Panasonic TH-42PV60EH

Hjemmebio: 96" on a budget
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 19:06
Hvis du vil have et rigtigt godt råd, som bare giver dig en lille smule fremtidssikring, specielt når du sidder med en PS3 som smider FullHD ud i forvejen, ville det være tosset ikke at snuppe en FullHD projektor, som du selv siger vil du have et stort billede, og netop der kan du se en meget stor forskel.
Du vil aldrig få en bruger til at sige at der var der en smart sælger der tog rumpen på ham og solgte ham noget skidt (ikke før han selv har fået den solgt).
Både Otto og jeg ser en masse projektor installationer til hverdag, her i blandt nok også en del mere ligegyldige projektore, og pris og kvalitet hænger som regel meget godt sammen.

Mange bruger gør sig ikke den umage at få nogle forskellige projektore demonstreret, så derfor bliver der ikke altid truffet de bedste valg.

Vi lever af at sælge få men gode projektore, ikke som de store kæder som bare skal have en masse kasser flyttet og ikke altid bekymre sig om indholdet, og slipper for at se og høre mere på kunden. Hvis vi "bare" solgte en projektor for netop lige den projektor kunne vi tjene mest på, så ville der ikke gå langt tid før der dukkede en massere af negative inlæg op med vi tager røven på kunderne, hvilket jeg ikke tror er tilfældet, da vi har et ry at tænke på.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu