recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer Harddisk kabinet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer Harddisk kabinet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer Harddisk kabinet
    Sendt: 03-Februar-2015 kl. 09:32
Hej

Nogle der har nogle erfaringer med de såkaldte harddisk kabinetter hvori man kan sætte et antal 3,5 harddiske i.

Er overførelsen til computer acceptabelt i forhold til at de sidder intern i computer.

Gerne erfaring med mærker 

Hilsen
Jesper
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 10:21
De HDD kabinetter du kan købe (dem med plads til 1 HDD) har normalt fuld hastidhed. Det svarer til at du bare smider et længere SATA kabel på og har HDD'en liggende uden for kabinettet.
Hvilken løsning de kabinetter der har plads til flere HDD'er virker ved jeg ikke. Nogle er jo deciderede NAS'er
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

De HDD kabinetter du kan købe (dem med plads til 1 HDD) har normalt fuld hastidhed. Det svarer til at du bare smider et længere SATA kabel på og har HDD'en liggende uden for kabinettet.

USB3 kabinetter har fuld hastighed, USB2 har ikke.

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvilken løsning de kabinetter der har plads til flere HDD'er virker ved jeg ikke. Nogle er jo deciderede NAS'er

Ditto.
mvh Infinity
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 10:44
Nu må han jo også lige definere hvad han mener med "kabinet". Er det bare en alm. ekstern USB2/3 HDD, eller kabinet som i "HDD skuffe"
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 12:53
Hej

Jeg mener sådan et kabinet hvori man selv kan lægge/sætte sin egen harddisk i. Giver det mening.

Jesper
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

Jeg mener sådan et kabinet hvori man selv kan lægge/sætte sin egen harddisk i. Giver det mening.

Jesper

Der findes så 2 forskellige

Interface opkobling direkte til computer (DAS)
Dette kan gøres via eSATA, USB eller firewire.
Disken kan ikke ses af andre end computeren selv, men kan godt deles fra computeren.

Fås med følgende interfaces:
  • eSATA og USB 3 er den hurtigste, men kræver at man har det på sin computer.
  • Firewire kræver et Firewire stik på computeren også kaldet IEEE1394
  • USB2 er mest compatibel, men ikke så hurtig som ovennævnte.

Eller Netværk opkobling  (NAS)
Harddisk boksen agerer som en computer på netværket der deler sit indhold.
Kan ses af alle på netværket, men er langsommere sammenlignet med en direkte opkobling med USB3 eller eSATA.
Kræver netværkskabel imellem enhederne for optimal hastighed, men kan godt køre over trådløst.

Redigeret af Cyberguyen - 03-Februar-2015 kl. 13:29
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 15:44
Hej

Tak for info til alle. Så blev jeg lidt klogere.

Jesper
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu