|
Konen skal have ny arbejds pc |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Februar-2015 kl. 19:50 |
Skal have bygget en ny pc til konen som skal bruges til følgende programmer
Autocad 3DS MAX Blender søger noget info om hvad der skal bruges af hardware da jeg er er på bar bund her den skal ikke bruget til at spille på det er nok mest 3D rending den skal bruges til |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mon ikke du skal have så mange cpu-kerner som muligt. Noget i retning af Proconsults arbejdsstationer:
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
MM-Vision har også nogle gode bud: https://www.mm-vision.dk/computer
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg ville gå en en maskine med en intel i7 4790k og 64 GB ram
Som grafikkort ville jeg vælge et AMD Firepro kort eller et Nvidia Quadro som har de drivere som er 100% understøttet af professionelle. Når man har råd til AutoCAD og 3DStudio, så er hardwaren det billigste. Jeg får ud fra at den færdige rendering sker på en farm, ellers skal der nok kigges på noget Dell PowerEdge R730 med nogle Nvidia Tesla kort. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
cpu'en var jeg sikker på, det var mere ram og gfx, men takker for oplysningerne, snakker med hende om det, så må vi jo se hvad det ender med |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Det er vanskeligt at rådgive ud fra de sparsomme oplysninger. Er der tale om en hjemme-PC som blot skal bruges til at lære programmerne at kende - f.eks. på en almindelig FullHD-skærm - eller er der tale om en reel arbejdsmaskine med "professionelle" workloads?
Der er mange debatter på nettet vedr. FirePro/Quadro vs. GTX og du får nok mere ud af at opsøge nogle af disse, dvs. diskussioner, der ikke er ældre end 2013/2014, for at finde ud af, der er bedst til hendes brug. Nogle vil anbefale GTX fordi man får samme performance for den halve pris mens andre vil anbefale Quadro/Firepro af hensyn til øget præcision ved visse anvendelser. Endelig sværger nogle til en dual-CPU, 12-kerne-løsning på CPU-siden af hensyn til final render da GPU'en ofte finder størst anvendelse ved redigeringen fremfor det endelige led i pipelinen. Der er ikke andet for end at checke de seneste hardware-anbefalinger for hver type program (mere specifikt, hvilke funktioner, der har understøttelse af hvilke GPU'er) - hele tiden med de påtænkte workloads i baghovedet. Jeg sidder selv med en 5+ år gammel Core i7 920 med 12GB RAM og et GT 640 grafikkort. Ikke just noget fartmonster, men CPU'en har trods alt stadig godt 40% af kraften i en 4790K og grafikkortet har tilstrækkeligt mange CUDA-kerner til at maskinen sagtens kan benyttes til at lege med lidt videoredigering og lettere 3D-rendering. Selvfølgelig ville jeg hurtigt savne noget, hvis der var tale om 4K video og store mængder objekter i 3DS/Blender, men igen: Hvilke behov taler vi om her? |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Som det nævnes, så har mm-vision.dk nogle ret fede Workstations - tjek dem evt. ud !
Desuden 2 års fuld garanti og venlige og hjælpsomme medarbejdere, der ved hvad de snakker om. ![]() Redigeret af Roland - 09-Februar-2015 kl. 21:33 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |