recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille film fra server ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspille film fra server ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille film fra server ??
    Sendt: 21-Juni-2009 kl. 10:29

Hejsa.

Jeg har en bekendt som har bedt om min hjælp, men da jeg intet ved om dette spørger jeg jer.

Han vil ligge sine film over på en hdd.

Derefter afspille film trådløst til bl.a. hans tv .

Men da man ikke kan slutte den direkte til tv , så er spørgsmålet hvad skal han bruge?

Den skal være til at betale.

Den skal modtage trådløs og evt kabel.

Den skal have HDMI til tv.

Og må gerne kunne afspille musik , men er dog ikke et krav.

Jeg har kikket , men aner ikke hvad det hedder.

The_Unforgiven

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 10:54

Jeg tror jeg fandt noget :  http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=364695&view=detail ed#ProductTabs

Men kan den bruges til at stå i en stue , med film musik og lign på og så kan man fra et andet rum få adgang til den og afspille musik eller film på sin pc , uden brug af medfølgende remote , altså bruge den som en server ????

The_Unforgiven

Redigeret af The_Unforgiven - 21-Juni-2009 kl. 10:56
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 11:05

Han skal starte med at glemme trådløs hvis han vil streame film - hastighed, stabilitet og latency på et trådløst netværk er ikke egnet til videostreaming. Der skal bruges et 100mbit trådet netværk.

Når det er sagt så er der flere muligheder og flere på vej

Der er alle de NMT baserede streamere som alle er baseret på samme Sigma chipset og samme firmware fra Syabas - bortset fra deres nyeste top of the line C-200 som har et helt nyt chipset

Det er afspillere som Popcorn Hour der er Syabas egen, og en masse OEM afspillere der kun adskiller sig ved forskellige design valg og tilslutningsmuligheder - det er afspillere som Icy Box, Egreat, HDX, etc.

Så er der Tvix afspillerne fra Dvico - de er ligesom NMT afspillerne baseret på samme Sigma chipset - men Dvico har deres egen firmware/software

Så er der WD HDTV - som er en lille billig afspiller til afspilning fra USB diske alene - det gør den glimrende men den har ikke netværk native, men hvis man har mod på det kan det laves med en moddet firmware og en Wii usb to ethernet adaptor - det er dog ikke noget jeg vil anbefale til andre end de der er lidt linux langhårede.

Så er der nogle nye afspillere på vej der er baseret på chipset fra Realtek - det er eks. Xtreamer, Mvix og Asus - de er ikke kommet endnu så der mangler vi stadig noget real life testning før vi ved om disse er gode eller ej. De er billigere end NMT og Tvix - og ser ud til i marketings materialet at kunne fungere fint som netværks videoafspillere.

Hvis du søger lidt i forummet på disse mærker så finder du tonsvis af anmeldelser og indlæg og forklaringer om dem i forvejen - så jeg vil ikke gå yderligere  ned i detaljer her.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Jeg tror jeg fandt noget :  http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=364695&view=detail ed#ProductTabs

Men kan den bruges til at stå i en stue , med film musik og lign på og så kan man fra et andet rum få adgang til den og afspille musik eller film på sin pc , uden brug af medfølgende remote , altså bruge den som en server ????

The_Unforgiven

Det kan den - men var tanken ikke det omvendte - at det var den der skulle bruges som afspiller på fjernsynet og ikke en PC

Hvis den kun skal bruges som server for at afspille filer på en PC så er der mange andre løsninger der måske er bedre.

Hvis vi skal råde dig - så må du starte med at beslutte hvad behovene egentlig er 

Du kan evt. starte med at kigge lidt i denne tråd der netop anmelder Popcorn Houren - så får du et meget godt indblik i hvad de kan

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30909& PN=1&TPN=1

Redigeret af spawn - 21-Juni-2009 kl. 11:10
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 11:14
Det han skal bruge er en Media player eller en NMT, Networked media Tank og en NAS server.
Mht mediaplayeren eller NMT'en, så er en Popcorn hour som du linker til, én mulighed. Der findes flere forskellige som WDTV, men det er vigtigt at finde en der lever op til de tekniske krav som din ven har.
NMT Wiki

En NAS server er en lille server som man kobler på netværket og derefter kan alle der er på netværket, logge sig på serveren og streame fra den.
NAS Wiki

NAS'en kobles på en computer som kører som Administrator og NMT'en logges på NAS'en som bruger, derefter kan han ligge alt billed, film og lyd ned på NAS'en og streame det, enten via kabel eller trådløst, til NMT'en.

Redigeret af Kim Jespersen - 21-Juni-2009 kl. 11:15
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

The_Unforgiven

Det kan den - men var tanken ikke det omvendte - at det var den der skulle bruges som afspiller på fjernsynet og ikke en PC

Hvis den kun skal bruges som server for at afspille filer på en PC så er der mange andre løsninger der måske er bedre.

Hvis vi skal råde dig - så må du starte med at beslutte hvad behovene egentlig er 

Du kan evt. starte med at kigge lidt i denne tråd der netop anmelder Popcorn Houren - så får du et meget godt indblik i hvad de kan

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30909& PN=1&TPN=1

Jo han vil afspille på sit tv og så skulle ungerne have mulighed for at afspille deres film på deres pc og musik, så den skal begge dele.

The_Unforgiven

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 12:51

Han skal starte med at glemme trådløs hvis han vil streame film - hastighed, stabilitet og latency på et trådløst netværk er ikke egnet til videostreaming. Der skal bruges et 100mbit trådet netværk.

Når det er sagt så er der flere muligheder og flere på vej

Der er alle de NMT baserede streamere som alle er baseret på samme Sigma chipset og samme firmware fra Syabas - bortset fra deres nyeste top of the line C-200 som har et helt nyt chipset

Det er afspillere som Popcorn Hour der er Syabas egen, og en masse OEM afspillere der kun adskiller sig ved forskellige design valg og tilslutningsmuligheder - det er afspillere som Icy Box, Egreat, HDX, etc.

Så er der Tvix afspillerne fra Dvico - de er ligesom NMT afspillerne baseret på samme Sigma chipset - men Dvico har deres egen firmware/software

Så er der WD HDTV - som er en lille billig afspiller til afspilning fra USB diske alene - det gør den glimrende men den har ikke netværk native, men hvis man har mod på det kan det laves med en moddet firmware og en Wii usb to ethernet adaptor - det er dog ikke noget jeg vil anbefale til andre end de der er lidt linux langhårede.

Så er der nogle nye afspillere på vej der er baseret på chipset fra Realtek - det er eks. Xtreamer, Mvix og Asus - de er ikke kommet endnu så der mangler vi stadig noget real life testning før vi ved om disse er gode eller ej. De er billigere end NMT og Tvix - og ser ud til i marketings materialet at kunne fungere fint som netværks videoafspillere.

Hvis du søger lidt i forummet på disse mærker så finder du tonsvis af anmeldelser og indlæg og forklaringer om dem i forvejen - så jeg vil ikke gå yderligere  ned i detaljer her.

Dvs det kan slet IKKE lade sig gøre?????

Alle film bliver konverteret til divx i ca 1.5 gb.

The_Unforgiven

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 13:20
Det er ikke så meget størrelsen der er afgørende, men bitraten. Det kan lade sig gøre, også med HD, men han skal gå efter 802.11n og det er stadig i draft og i mine erfaringer, der dog ikke er fra i år, ikke helt stabilt.
Jeg har eksempelvis været nød til, på et par routere, at slå over på b/g for at få nettet stabilt.
Trådløs streaming er ikke stabilt uanset hvad, n er bare mere ustabilt end g og han skal leve med småpauser indimellem.

Wiki

Redigeret af Kim Jespersen - 23-Juni-2009 kl. 13:21
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 14:22

Dvs det kan slet IKKE lade sig gøre?????

Alle film bliver konverteret til divx i ca 1.5 gb.

Jo, måske... men der kan ikke gives nogle garantier. Problemet er at du deler de trådløse frekvenser med alle mulige andre (andres trådløse routere, trådløse keyboards, babyalarmer, etc), og derfor er det ikke sikkerrt at der hele tiden er nok spektrum til dig. Jeg kan se 15-20 AP'er der hvor jeg bor, og vi skal deles om 3 ikke-overlappende kanaler i 2.4 GHz området.

Så... prøv, men vær forberedt på at du skal trække et kabel.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 15:18

Ok , jeg takker for svarene.

Det vil jeg fortælle ham , bliver han ikke glad for.

Han hader kabler.

Men åbenbart et nødvendigt onde.

Jeg undrer mig dog at man sælger div ting til video og audio streaming hvis det ikke kan klare video, trådløs.

The_Unforgiven

Redigeret af The_Unforgiven - 23-Juni-2009 kl. 15:19
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 15:41
Kabler kan gemmes i mur eller på loft, de behøver ikke være så slemme, hvis man bare sætter sig for at gøre det ordentligt 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 19:58

Jeg vil gerne sætte spørgsmålstegn ved dette postulat.

Pt. streamer jeg film (SD materiale) til hele 3 computere på een gang via eet trådløst netværk, som dog kører DraftN, dvs. 300mbit.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu