recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NMT: Image based subs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNMT: Image based subs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: NMT: Image based subs
    Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:56
Nå så kom dommen over min nye HDX-1000, firmaet understøtter ikke og har ingen planer om at understøtte image based subs, så jeg er lidt på røven nu, for at sige det på godt jysk.

Jeg laver back up af min DVD samling for at smide den på NAS'en og derigennem afspille den på NMT'en eller det troede jeg i hvert fald at jeg skulle, indtil jeg fik meldingen "Subtitle format not supported".

Jeg komprimerer i x264 og ned i en MKV container og fordi jeg ikke gider, eller har tid til at, bruge mit liv på OCR, så ligger det som image based subs.
Så derfor vil jeg høre om nogen herinde ved om Popcorn hour kan tage IDX/SUB og gerne SUP?

Min sidste mulighed vil være Tvix som ser ud til officelt at understøtte IDX/SUB, men jeg ved ikke med SUP.

Håber der er nogle af alle jer med Popcorn hour og Tvix der kan fortælle mig det

Redigeret af Kim Jespersen - 23-Juni-2009 kl. 22:57
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 23:07

HDX-1000 er "detsamme" som en Popcorn Hour - firmwaren kommer fra en Popcorn Hour - ligesom alle andre såkaldte NMT afspillere der alle er OEM afspillere som benytter firmware udviklet af Syabas, samme som er i Popcorn Hour der blot er Syabas egen afspiller.

Så - nej en Popcorn hour understøtter pt. heller ikke IDX/SUB og har aldrig gjort det. Det er dog ikke rigtigt at der ingen planer er for at understøtte det - Syabas har arbejdet med at forsøge at implementere det i de sidste 2 beta firmwares - men der har været nogle problem stillinger der ikke er løst endnu (og udskudt grundet udvikling af den nye C-200 der skulle lanceres) - det er dog stadig planen at man vil forsøge at løse dette i en kommende firmware til A-110 og således også til alle andre NMT afspillere incl. HDX-1000 når de "arver" den samme firmware. Det står faktisk som øverste prioritet på det interne request og bugtracking system jeg er med til at vedligeholde.

Den nye C-200 understøtter IDX/SUB samt bl.a. fuld BluRay med BD-live 2.0 understøttelse ved montering af BD-rom drev - og en masse andre sjove ting som en tvix ikke gør - til samme pris som en tvix så hvis du endelig overvejer at skifte til noget - bør du skifte til en C-200 der pt. er den absolute top of the pops blandt medieafspillere. Den kan dog ikke bestilles endnu, men det kommer meget snart. Se mere på

http://www.popcornhour.com/onlinestore/

Og skal det være billigt - så er der retfærdigvis også den kommende Xtreamer som angiver understøttelse af IDX/SUB - den er dog også så ny så den ikke er kommet eller testet endnu. Men angiveligt sendes de første 1.juli

http://xtreamer.net/

Redigeret af spawn - 23-Juni-2009 kl. 23:17
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 23:26
Super hurtigt svar, takker. Den C-200 er vist meget ny, jeg kan stadig kun finde den på den officielle hjemmeside ellers kan det være jeg skulle vente, da jeg kan se på Popcorn hours board at der er mange der mangler understøttelse af IDX/SUB, så det må da for d**** komme.

Men det er jo lidt tragisk komisk at man sælger en medieafspiller som ikke understøtter teksterne, det er jo helt galt, det her
Jeg skulle have fattet et hint da Komplett fjernede den fra hjemmesiden

Tjekker lige det Xtreamer link

Redigeret af Kim Jespersen - 23-Juni-2009 kl. 23:28
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu