|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jespernk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2009 Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:17 |
Halløj kære brugere af dette fantastiske forum.
Jeg har købt en Synology 209j, fyldt den med lækkert indhold, bl.a. videoer, og ønsker nu at streame disse til et tv, hvilket mit spørgsmål drejer sig om. Hvilket tv skal jeg købe? Har tænkt på Sony's W5500 model, men det er vistnok også begrænset hvad den kan klare af filtyper. I næste firmware opdatering kommer der DLNA på Syno'en, og jeg er derfor åben for tæt på alle forslag :). 1. Findes der TV som klarer DLNA streaming af film perfekt? 2. Skal jeg købe en boks som eksempelvis PopcornHour for at være sikker på at det bliver god kvalitet, og for at jeg kan streame alle slags filtyper? (er der nogen Popcorn ikke kan streame forresten?) 3. Hvilken opsætning foreslår genierne = Jer? Fyr endelig løs. Jeg ønsker at bruge i alt 9.000-10.000 kr. på tv og evt. boks. Naturligvis gerne mindre. Håber at høre fra jer. På forhånd tak. Jesper |
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Find dig et godt "dumt" TV som kan vise et flot billede.
DLNA er er smart buzzword for at streame film i ens hjem som Intel har fundet på sammen med en masse gamle forruger elektronik producenter der ikke kan finde ud af det med netværk og internet. man kan dog sagtens klare sig med alm netværks protekoller såsom NFS og SMB. Lad resten være op til en smart lille medie afspiller såsom popcorn enten C-200 som har gigabit forbindelse eller den nye Xtreamer som wifi adapter med, alt efter hvor meget du vil bruge af penge på afspilleren. hhv 3000 kr for C-200 eller 900 korner for Xtreamer. De fleste medie afspillere kan klare det populære MKv format, men der er mange TV med DLNA som ike kan afspille de mest brugte digital video formatter som man bruger online eks MKV. hvis du skulle være hunderæd for at der kommer et format du ikke kan afspille i nær fremtid hvilket der ikke er gjort siden 2002, så kan du også overveje en lille ION pc fra ASUS rock til 2700 kroner den kan også afspille og surfe på nettet med samt se HD videoer på den da den har ION CHipset. Redigeret af daskino - 30-Juni-2009 kl. 21:56 |
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
Jespernk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2009 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Xtreamer ser jo ud til at dække mit forbrug perfekt. Den slutter jeg bare til fjernsynet via HDMI kabel, og så til serveren (Synology 209j) + routeren via ethernet kabel, og så kan jeg streame indholdet fra serveren på tv'et? Jeg behøver vel egentlig ikke at sætte en harddisk i Xtreamer så? Den kan vel godt streame uden harddisk i? Og tak for dit hurtige svar. |
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Xtreamer ser jo ud til at dække mit forbrug perfekt. Den slutter jeg bare til fjernsynet via HDMI kabel, og så til serveren (Synology 209j) + routeren via ethernet kabel, og så kan jeg streame indholdet fra serveren på tv'et? Jeg behøver vel egentlig ikke at sætte en harddisk i Xtreamer så? Den kan vel godt streame uden harddisk i?
Ja du har fanget pointen, Nej du behøver ikke harddisk i Xreameren, den tager intern 2,5 harddisk, det kan altid sætte i senere eller tiltslutte en ekstern harddisk. Nogle store HD video filer ikke kan nøjes med at blive streamet, de kræver for meget båndbredde, eks en 17 gb Blu-ray rip, så skal man overvej en C-200 som kommer med Gigiabit forbindelse, men det har din Synology jo nok ikke, så skal du have en hurtigere NAS også. Din Synnolgy er endnu ikke testet af smallnetworkbuilder.com, men i et fourm skriver én at han får følgende hastigheder I have just begun to use a 209j especially for network backup of a DS-508. I don't think you be will be happy with for your needs. Doing only the network backup (nothing else running) the cpu is at 75-90%, the transfer speed is below 5 MB/s on a GB LAN with 7k jumbo frames. I don't think it would be able to deliver HD content while doing anything else. Maybe it would be sufficient if only one of your planned tasks is running anytime. Hvis det er rigitgt at der kun kan hentes 5mb/s så kan NAS blive en flaske hals i dit system. Faktisk kan din NAs blive problemet mht til streaming af filer, Eller som sagt kan du nøjes med at overføre de enkelte store krævende filer til harddisken på xtreameren via netværket, Regn med at cirke 2-5% af dinne filer kræver dette alt efter hvor krævende du er med kvaliteten af filmen og lyden. |
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det ser ud som om at Synology ikke kommer til at klare skærene så hamrende godt. Ihvertfald ikke mht. de store filer. Heldigvis er størstedelen af mine film avi, mpeg eller mindre mkv filer, så mon ikke jeg klarer den? Og tusind tak for din yderst nøjsomme hjælp. Jo et helt perfekt forum for en hifi spade som mig! |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
daskino, du skal lige være opmærksom på, at der er forskel på megabyte (MB) og Megabit Mb. Der er en faktor 8 til forskel, og så skulle det nok kunne gå. Jeg kører selv med noget i retning af en 10 MB/s og bedre bliver det nok ikke uden et hurtigere netværk.
En fil på 17 GB (?) er ikke noget problem, hvis bitraten ikke er for høj ![]() Hvad har de dog installeret på den NAS, hvis den kun kører med halv kraft. Jeg vil tillade mig at tvivle! Jesper, du kunne jo prøve at køre en kontrol med ATTO, så får du syn for sagn ![]() Venligst Søren Edit: Nu fik jeg vrøvl med præfix'erne ![]() Redigeret af Breddam - 01-Juli-2009 kl. 22:33 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |