recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alternativ til airport express?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketalternativ til airport express?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
esbye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: alternativ til airport express?
    Sendt: 18-August-2009 kl. 15:16
Halløjsa.
Jeg har for nyligt anskaffet mig et surround anlæg (dz660), og kunne nu
godt tænke mig at undvære kablet fra min macbook til anlægget når jeg
afspiller musik fra den bærbare.
Umiddelbart kunne en løsning være at anskaffe sig en airport express,
men er der nogle billigere alternativer? Eller ligefrem bedre alternativer?

Jeg har også et v5500 fjernsyn som har dlna. Jeg har ladet mig fortælle at
det derigennem kan lade sig gøre at afspille musik fra den bærbare.
Nogen der har erfaringer med dette?

På forhånd tak.

ps. Jeg aner INTET om alle de smarte ting og sager der er tråde om
herinde, og kan ærlig talt ikke gennemskue junglen for bare træer, så jeg
beklager hvis spørgsmålet er dumt. :)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 15:47

jamen en mac går fint på et vilkensomhelst trådløst netværk.. jeg selv har en linksys trådløs netværk derhjemme som konens macbook fint kører på (hun kan dog godt mærke når jeg har min bærbare (pc) på nettet også, så går det ud over hastigheden på hendes internet på maccen.. det omvendte er ikke tilfældet.. pudsigt nok).

DOG vil jeg sige at erfaringen er at apple bare er pissegode til at lave sådan nogle netværksting (og andet) så det er ultralet at administrere og klippestabilt (også netværkshastigheden)... jeg ville derfor overveje om det ikke var merprisen værd.

Mvh

René
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 10:26

Det jeg tror trådstarter mener er om der findes et alternativ til air-play (mener jeg det hedder) som ligger indbygget i airport express. Dette gør at man direkte fra itunes kan afspille sin musik over anlægget trådløs, hvilket dog kræver at anlægget er tilkoblet expressen.

jeg har ikke stødt på noget endnu, som er så godt integreret i itunes, som airporten er, så lytter lige med på en lytter...)

Til top
JannickB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 11:00
Uden at kende dit konkrete tv, så bør du kunne streame music og video til det ved at anvende en upnp medie server såsom PS3 Media Server. Medmindre tv'et har en eller anden smart strømsparefunktion virker det dog lidt voldsomt at holde tv'et tændt for at høre musik.

Kender ikke selv noget der slår airtunes/airport express hvis du kun har en zone og er fint tilfreds med at betjene fra en bærbar. For alternativer se:
De løsninger er dog alle væsentligt dyrere. Derudover skal du være opmærksom på at DRM beskyttet musik du har købt igennem iTunes store kun vil kunne afspilles af Airtunes løsningen.
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
Til top
esbye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-August-2009
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Det jeg tror trådstarter mener er om der findes et
alternativ til air-play (mener jeg det hedder) som ligger indbygget i airport
express. Dette gør at man direkte fra itunes kan afspille sin musik over
anlægget trådløs, hvilket dog kræver at anlægget er tilkoblet expressen.

jeg har ikke stødt på noget endnu, som er så godt integreret i itunes, som
airporten er, så lytter lige med på en lytter...)

Det er lige nøjagtig det jeg mener :) anede bare ikke hvad det hed.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af JannickB JannickB skrev:

Uden at kende dit konkrete tv, så bør du kunne streame music og video til det ved at anvende en upnp medie server såsom PS3 Media Server. Medmindre tv'et har en eller anden smart strømsparefunktion virker det dog lidt voldsomt at holde tv'et tændt for at høre musik.

Kender ikke selv noget der slår airtunes/airport express hvis du kun har en zone og er fint tilfreds med at betjene fra en bærbar. For alternativer se:

De løsninger er dog alle væsentligt dyrere. Derudover skal du være opmærksom på at DRM beskyttet musik du har købt igennem iTunes store kun vil kunne afspilles af Airtunes løsningen.

Nævner man Streamtech og SONOS, må man også nævne Squeezebox. Den integrerer fint med iTunes. Ved dog ikke om den håndterer DRM. Det tror jeg dog ikke.

http://www.logitechsqueezebox.com/

Der er også et lille firma, der hedder Cisco, som laver noget du kunne bruge.

http://www.linksysbycisco.com/US/en/promo/Promotion-WHA?step name=PromotionStep-WHA-Overview

Håber ikke jeg bidrager mere til forvirring end opklaring :)

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 21:56
det kan godt være at der står powered by cisco, men det er altså kun på pengepungen. Deres produkter er ikke blevet en tøddel bedre efter de er blevet overtaget.
Det kan godt være at det umiddelbart virker dyrt med en airport express, men det er ganske enkelt en genial ting. og har man flere i huset kan du apple remote app på iphone eller ipod touch styre hvilket rum der skal spilles musik i. Ganske genial ting. jeg havde dog ikke noget imod at remoten også understøttede multi itunes installationer, jeg har 2 maskiner med musikken liggende på den ene og jeg kan sagtens hente musikken på den anden, men remoten kan desværre ikke se det sharede library

PS. der er ikke længere DRM på musik i itunes musicstore, og har man musik købt med DRM kan det opgraderes til den fulde udgave uden for en lille merpris. - Klart anbefalelsesværdigt. (om det så er fair overfor dem der stadig har et par tusinde numre købt med DRM er så en helt anden sag og hører ikke hjemme i denne tråd.)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu