|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
permanden ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 01-September-2009 kl. 14:28 |
Hej med jer, Jeg er totalt newbie, hvad alt det her angår, men det virker som om, der er nogle kloge hoveder herinde, der nok kunne hjælpe mig på vej. Jeg har en QNAP TS639, et Sony KDL-32P3000 og et trådløst netværk, og så ellers ikke andet ud over et par bærbare computere. Og om et par dage får jeg sådan en yousee digital-boks. Jeg kunne godt tænke mig en eller anden boks, så jeg kunne lægge alle mine dvd'er over på QNAP'en og så se dem derfra, men da jeg får alverdens dvd'er i ny og næ, som jeg ikke har lyst til at lægge på QNAP'en, så kunne jeg også godt tænke mig muligheden for bare at smide en dvd i maskinen. Jeg har kigget lidt på Popcorn Hour, Linksys DMA2200 og sådan noget, men har ingen anelse om de kan det jeg gerne vil, og om hvilke problemer jeg kommer til at stå i. Er der en venlig sjæl eller 2, der kunne give mig lidt råd her? |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Hvis du "bare" skal streame film fra din NAS så er Popcorn Hour (PCH) et godt bud. Der er lige kommet en ny model, C-200, som er på vej på markedet, så der bliver nok en del brugte A-100 og A-110 til salg snart. Det ville være en oplagt løsning til dit behov.
Der er et par lange tråde om PCH, som du kan prøve at tygge dig igennem. Der er det meste omkring PCH gennemgået. Angående det at lægge filmene ind på NAS'en så kan du få lidt inspiration i tråden her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63461 |
|
![]() |
|
permanden ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Tak for det hurtige svar - og linket var ret brugbart. Som der også står et sted der, så er det jo ikke hele dvd-samlingen man har lyst til at smide derind, men blot de serier og enkelte film, som man har lyst til at se igen og igen. Og det leder jo frem til anden del af spørgsmålet. Kan man smide et dvd-drev på PCH'en? Eller er det smarteste bare at have en billig dvd-maskine stående til når man har udnyttet Bilka's 25 kroners dvd-marked?
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Hvis du sætter et DVD-drev til PCH'en vil den kun kunne afspille DVD'er uden regionskode - så det udelukker nok Bilka-dvd'erne.
Den nye, C-200, kan man sætte et DVD- eller BluRay-drev i og den vil så kunne afspille købefilm af begge slags. Så det kommer lidt an på dit behov og budget. Jeg har forresten snart en PCH A-100 til salg - da jeg regner med at hoppe på C-200-vognen. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
PCH A-100/110 kan ikke afspille købefilm med CSS, kun ubeskyttede DVD film (egne optagelser på recorderen, DVD ISO rips, og 0.1% af alle købefilm). Jeg går ud fra at C-200 skal håndhæve regionskoder ligesom alle andre Blu-ray afspillere? Redigeret af JesperLund - 02-September-2009 kl. 18:55 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er rigtigt. Tak for rettelsen. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg takker mange gange for svarene - jeg tror det bliver en C-200 så, og sparer jeg den ekstra dvd boks. Der er mere pladsen og mængden af fjernbetjeninger, der er issuet - mere end om det bliver 1000 eller 4000 kr. Og jeg takker for tilbuddet om A-100'en, men det bliver nok et nej fra mig. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |