|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() Sendt: 01-September-2009 kl. 22:01 |
Ja så fik jeg lige lidt tid til kort at afprøve en nyhed i win7 som kaldes homegroup. For de der aldrig har hørt om det, så er det i bund og grund en super let måde at få forbundet alle ens win7 maskiner til deling af indhold. Og i dette tilfælde både video og lyd. og jeg må sige - på nær livetv og det extenderen virkelig er god til nemlig at fortsætte et andet sted med det man var i gang med, jamen så er det rent faktisk muligt at bruge en anden maskine som "extender".
Neowin har en ret fin lille anmeldelse her! MS har et større blogindlæg her! Jeg brugte en gammel HP nx6110 med celeron 1,4ghz og frisk udvidet til 2GB ram som extender (kom fra 512 - den kan ikke extende med 512mb, men win7 kan faktisk køre ! :-) ). Desværre er denne funktion win7 only, men det er absolut lovende. Har en MC maskine der egentlig fungerer som PVR maskine og den jeg henter musik fra TDC-Play på. basalt set opretter opretter man sit eget lille private netværk og på de forskellige maskiner giver adgang til at andre maskiner i gruppen kan få lov at se de mediefiler/printere etc der nu måtte være forbundet. I opsætningen minder det egentlig meget om bonjourteknologien fra apple og itunes som jo også så let som ingenting kan dele biblioteker på tværs i netværket. Hvad virker så: wmp12 kan se både video og musik. INCL DRM-filer fra blandt andet TDC-play og de optagelser man har lavet i fx. mediacenter. Det samme gælder for 7MC. opsætningen i 7mc virker meget som xbmc hvor man blot adderer shares/foldere og så sørger den selv for at samle det i en "folder". via homegroup dukker maskinerne automatisk op som muligheder når man skal tilføje medier fra andre computere i MC. Og det må siges at virke ganske fortrinligt. Hvad virker ikke: livetv - megabummer, men kan nok godt leve med det indtil en smart person kommer til at lave et plugin. det er desværre ikke muligt at starte en film et sted og fortsætte et andet sted, hvilket selvfølgelig er en smart feature, men så længe jeg kan trække mit tdc-play musik og mit optagede tv uden nogen som helst problemer, så overlever jeg nok. JEg har desværre ikke prøvet med noget HD-materiale, men kan ikke forestille mig det skulle være noget problem, så længe der er saft nok i netværket :-) og maskinerne er fyldt godt op med ram. Så kan man virkelig begynde at bruge ion-baserede maskiner som extendere eller for den sags skyld en helt alm lille atom maskine (SD-materiale) - bare der er godt med ram i, det fandt jeg i hvert fald ud af. Så afgjort en feature der vejer tungt i overvejelserne når den nu kommer i handlen for alvor til oktober. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det er det som er hele meningen med homegroup, nemlig at kunne dele musik, billeder og film på kryds og tvært af brugerne. Ideen stammer vist nærmere fra Homeserver end fra andre steder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |