|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() Sendt: 19-Juli-2007 kl. 19:03 |
Er der HDCP på udgangen af hd-dvd og Blu-Ray afspillere? Det står ingen steder? (måske et dumt spørgsmål, min min plasma har ikke HDCP over dvi´en)
|
|
![]() |
|
McClane ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
De digitale udgange HDMI og DVI er HDCP beskyttet (så vidt jeg ved!). Så dit bedste alternativ er nok at forbinde med et component-kabel.
|
|
![]() |
|
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Det er ikke alle dvi der er... ikke fx på pc-skærm og heller ikke på min plasma.
|
|
![]() |
|
McClane ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
Tænkte nu også mere på udgangene fra afspillerne, som er bekyttet. Tror faktisk at det er et Hollywood-krav!? Derfor er det også nødvendigt at indgangene har det, for ellers vil afspillerne simpelthen bare ikke spytte noget ud.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det tror jeg desværre også... nuvel må købe en anden plasma til stuen og rykke den anden ind i soveværelset...Jeg har en Samsung HD950 med HDMI den har jeg gjort regions og HDCP fri, tror ikke det kan lade sig gøre med de nye HD-afspillere...
|
|
![]() |
|
![]() |
Kom lige til at tænke på at noget som det her måske kunne hjælpe dig: http://www.cdfreaks.com/news/Video-converter-box-to-remove-H DCP-from-HDMI.html Bare lige inden du nu stryger ud og køber en ny skærm! |
|
![]() |
|
![]() |
Jooo den ser fin ud, der er bare en lille hage: ...the device performs only a digital to analog conversion. Men tak for linket... |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Et andet problem er at HDCP standarden giver mulighed for at tilbagekalde dekrypteringsnøgler - dvs. man risikerer at den dyrt indkøbte HDCP-stripper en dag ikke længere virker. ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det gør den vist, altså VP50´eren, men så er det billigere at købe et fedt plasma-panel! -og et par hd-afspillere...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |