recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS-HD eller TrueHD blu-ray.. hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDTS-HD eller TrueHD blu-ray.. hvilken?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Emne: DTS-HD eller TrueHD blu-ray.. hvilken?
    Sendt: 05-August-2007 kl. 19:14

Der findes jo Planet earth som virkelig giver wow effect inde for billede området. men hva med lyd?

Nu understøtter mit anlæg jo de nye formater så vil jeg da også have en film der har lydformaterne så det kan høres :)

TrueHD og DTS-HD er vel mere eller mindre det samme. hvis ikke hvilket skulle så være bedst?

Til top
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:33
Prøv at kigge lidt på eksempelvis følgende anmeldelse af lyden i 300:
http://bluray.highdefdigest.com/300.html

Ud fra hvad jeg læser der, så tror jeg næppe vi dødelige mennesker vil bekymre os om det er PCM 5.1 eller TrueHD.

Om der findes noget som kan klare DTS-HD Master Audio på markedet lige nu, ved jeg ikke.

Redigeret af rohde - 05-August-2007 kl. 19:34
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:38

Ja har kikket lidt på den.. Men når man smutter ind på axelmusic.com og kikker på deres billede af bag coveret står der ikke noget om TrueHD..

Så man ved jo ikke helt hvad man skal stole på.. 300 er helt klart en must film men ville hellere have den med danske tekster også.. Kan bare ikke finde nogen release dato på bluray udgaven her i danmark

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:59

Oprindeligt skrevet af rohde rohde skrev:

Ud fra hvad jeg læser der, så tror jeg næppe vi dødelige mennesker vil bekymre os om det er PCM 5.1 eller TrueHD.

Om det er ukomprimeret PCM, eller lossless komprimering som i TrueHD og DTS-HD MA, det er 100% ligegyldigt, uanset hvor meget audio-entusiast man er. Der vil givetvis være nogle der påstår at der er forskel, men det siger mere om dem end om formaterne.

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Ja har kikket lidt på den.. Men når man smutter ind på axelmusic.com og kikker på deres billede af bag coveret står der ikke noget om TrueHD..

Så man ved jo ikke helt hvad man skal stole på.. 300 er helt klart en must film men ville hellere have den med danske tekster også.. Kan bare ikke finde nogen release dato på bluray udgaven her i danmark

Efter hvad CD-Skiven skriver sker det den 22-08, jeg har bestilt den

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2006
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Om det er ukomprimeret PCM, eller lossless komprimering som i TrueHD og DTS-HD MA, det er 100% ligegyldigt, uanset hvor meget audio-entusiast man er. Der vil givetvis være nogle der påstår at der er forskel, men det siger mere om dem end om formaterne.

Tjae - umiddelbart har du ret, da det på nuværende tidspunkt kun er muligt at få PCM ud af en afspiller. Men inden længe vil der være afspillere på markedet, der kan sende bitstream, og så er det ikke længere ligegyldigt om skiverne kun indeholder PCM eller om de også indeholder de forskellige lossless bitstream-formater.
Og det er ikke ligegyldig om det er afspilleren eller receiveren, der afkoder/dekomprimere bitstream formaterne i de tilfælde, hvor receiveren ikke kan post-processere PCM.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu