recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af 4K skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af 4K skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af 4K skærm
    Sendt: 02-November-2014 kl. 09:21
Hej

Hvilken af disse skærme ville vælge?
Eizo FlexScan EV3237 eller Asus PQ321QE.
www.edbpriser.dk/skaerm/eizo-flexscan-ev3237-bk-sort-id-8695495.aspx?q=ev3237-bk
http://www.edbpriser.dk/skaerm/asus-pq321qe-sort-id-7519110.aspx
Eizo er muligvis den bedste, men har kun 16,8 mill. farver.
Dustin har en demo til 12.800 kr.
Eller ville i vente på 27" Asus PB279Q
http://pcdiy.asus.com/2014/06/pb279q-4k-for-the-masses-part-two-computex-2014/

Skærmen er til hjemmebrug for visning at 20,2 MP fotos, alm. hjemmekontorarbejde, internet og mindre spil.

Min pc kan køre 4K

Redigeret af F.Nielsen - 02-November-2014 kl. 09:59
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 13:05
ville gå all in på ny imac med 5K i stedet - men det er selvfølgelig bare mig. - Jeg ville ikke i min vildeste fantasi begive mig ud i at smide 14K for noget til hobby arbejde. - du bliver ikke bedre til at lave billedbehandling end hvis du kun kørte med en mindre opløsning. og til kontorbrug er de direkte ubrugelige. - der er alt for mange pixels at arbejde med og tekst skal være skaleret korrekt for at man ikke bliver bims i hovedet af at sidde og læse i så høj en opløsning.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 15:30
Desværre fik jeg købt en ny ret dyr stationær pc-er i juni måned. Havde jeg på det tidspunkt vist, den nye imac kom med 5K, havde jeg helt sikkert ventet på den. Det bliver sikkert for meget, jeg skal tabe ved at sælge allerede nu.
Men jeg kan godt se, det er alt for mange penge at give for en 4K 32" skærm.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 07:06
55" 4k skærm fra thomson koster kun 5.000 hehe
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 07:35
Den skærm/TV kan jo ikke tage imod andet end 30 Hz i 4K, så til computerbrug er den temmelig uanvendelig.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Den skærm/TV kan jo ikke tage imod andet end 30 Hz i 4K, så til computerbrug er den temmelig uanvendelig.
Iflg. specifikationerne kan den tage imod 60 Hz i 4K ved DisplayPort 1.2, så vidt jeg kan se

Men jeg besluttet for ikke købe så dyr en skærm til mit brug, og vil vente til Asus PB279Q med IPS-panel kommer på markedet senere på året.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 11:04
Nu var det et svar til Treated. Producenterne af monitors begår ikke samme fejl, at lave en 4K skærm, som reelt ikke kan bruges til 4K
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 14:23
hvad er det som gør at en skærm på sølle 27" skal koste 15kilo, det virker jo total hen i hegnet. Når man tænker på hvor meget skærm man kan få i dag for 15.000
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu