recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mmm pc på tv med hdmi, ser sq godt ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmmm pc på tv med hdmi, ser sq godt ud

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Apu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2005
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: mmm pc på tv med hdmi, ser sq godt ud
    Sendt: 30-November-2005 kl. 21:13
Så fik jeg lige købt et dvi til hdmi kabel til overpris, men jeg skulle lige prøve at sætte computeren til TVet(lt37m60).
med 720p står det lidt mere roligt end med 1080i, men det er lidt svært at finde en setting der passer til TVets 1366x768.
med 720p kan jeg ikke komme op på den rigtige opløsning og med 1080i kan jeg ikke komme langt nok ned. ser ud som om at den scalerer billedet begge steder. ikke desto mindre er det imponerende at jeg kan side og bruge computeren når den kører 1824x1024 syntes jeg.

Jeg downloadede nogle hd film herfra: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provid er/film/ContentShowcase.aspx
Og det ser jo rigtig godt ud for det meste. Dog kan jeg tit se hvad der ligner komprimering ved farveovergange. Ved ikke om jeg skal skyde skylden på mit grafikkort eller komprimeringen. Er der evt nogle der kender til andre eksempler man kan downloade?

(har komprimeret billedet en del)

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Apu Apu skrev:

Så fik jeg lige købt et dvi til hdmi kabel til overpris, men jeg skulle lige prøve at sætte computeren til TVet(lt37m60).
med 720p står det lidt mere roligt end med 1080i, men det er lidt svært at finde en setting der passer til TVets 1366x768.
med 720p kan jeg ikke komme op på den rigtige opløsning og med 1080i kan jeg ikke komme langt nok ned. ser ud som om at den scalerer billedet begge steder.

Læs her hvorfor det stort set kun er LG Electonics' LCD-TV der kan vise 1360x768 HDMI/DVI uden skalering:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344

Oprindeligt skrevet af Apu Apu skrev:

Er der evt nogle der kender til andre eksempler man kan downloade?

QuicTime klip i 1920x1080p og 1280x720p. Hvis din PC ikke understøtter det, så er 1920x1080p linkene usynlige, men man kan finde dem ved at se kildekoden for de forskellige sider, hvis man vil downloade det til brug på en anden PC.

http://www.apple.com/quicktime/guide/hd

Redigeret af HTPC
Til top
Apu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2005 kl. 00:19
Tak for svaret, det er interessant læsning.
Jeg fandt links til filmene, i koden så nu prøver jeg lige at hente et par stykker.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu