recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billigst hd-video?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbilligst hd-video?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ja, når man læser denne tråd må man virkelig sige at der er noget at "savne". (...)

Det lyder mest som om, at du er misundelig på dem der for længst har købt HD-afspillere, og svømmer i lækre HD-udgivelser dertil. Enkelte film, der har problemer på enkelte afspillere, er ikke nok til at slå skår i glæden. Der var faktisk også enkelte DVD-film, der ikke gad snakke sammen med visse DVD-afspillere

Redigeret af Naiera - 13-Oktober-2007 kl. 01:04
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 01:18
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det lyder mest som om, at du er misundelig på dem der for længst har købt HD-afspillere, og svømmer i lækre HD-udgivelser dertil.

Nope. Livet er for kort til konstante firmware upgraderinger. Når de nye fancy produkter engang kommer ud af beta test, vil jeg kigge på dem, ikke før.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 09:43

Det lyder mest som om, at du er misundelig på dem der for længst har købt HD-afspillere, og svømmer i lækre HD-udgivelser dertil.

Nope. Livet er for kort til konstante firmware upgraderinger. Når de nye fancy produkter engang kommer ud af beta test, vil jeg kigge på dem, ikke før.

- for at dette ikke skal drukne i negative vibrationer- vil jeg da lige melde at ikke har haft problemer med nogen af mine hd- titler (25 stk BRD/HD-DVD). Men du har ret, Jesper, der er et lidt frækt træk FOX laver...!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 12:18

Du gemmer dine sande følelser bag en masse DRM-brok.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 14:55

Oprindeligt skrevet af Thomas L Thomas L skrev:

Vedr. 1080i synes jeg at jeg har læst at det ofte kan betale sig at bruge 720p i stedet. Betyder det du skriver at skærmen laver et 1080i om til noget andet (p) eller vurdere du bare at 1080i er bedre end 720p?

1080i er 1920*1080 (interlaced), og det er en højere opløsning end 720p, der er 1280*720 (progressivt). Når du har læst folk fraråde andre at bruge 1080i, er det fordi de er nogle padehatte, der tror at alle TV behandler 1080i som 540p; altså som var det halv opløsning.

Det må vel blive en helt personlig skønssag for hver enkelt. Jeg tror nemlig ikke længere på, at alles øjne er fuldstændig ens "kallibrerede"

Jeg startede selv med at bruge opløsningen 1080i fra afspilleren, og var et stykke tid da også godt nok tilfreds med resultatet på skærmen. Men der manglede alligevel noget, især fra Toshiba HD-XE1 signalet. Nu er jeg så skiftet over til at sætte outputtet til 720p, fordi det giver en billedeskarphed, som jeg finder mere behagelig at kigge på.

Så, eksperimentér selv med indstillingerne, Thomas L, indtil du finder dén, du selv synes ser bedst ud.

Redigeret af musicus - 13-Oktober-2007 kl. 14:59
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 17:40
Det eneste du gør er at fjerne noget af 'HD-heden' fra signalet, ved at nedskalere til 720p, og derefter have fjernsynet til at opskalere til 1024*768. XE1 kan heldigvis nedskalere uden alt for meget ballade, men 1080i (eller p) ér bedre til Panasonics plasma TV. Altså hvis man kan lide skarphed som den bør være.
Til top
Voodoodolphins Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 932
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 19:09

Oprindeligt skrevet af Thomas L Thomas L skrev:

Så Jesper lund.. lad være med at kigge rigtig godt på en blueray :-) det ender bare med at du savner den!

Ja, når man læser denne tråd må man virkelig sige at der er noget at "savne".

1) Køb en BD+ Blu-Ray disc fra Fox
2) Vent på firmware opgradering
3) Konstater at firmware upgraderingen ikke hjælper en pind
4) Brug Blu-Ray discen som underlag til kaffekop
5) Vent på at filmen udgives på HD-DVD i december (tysk udgave, som Fox åbenbart ikke kan kontrollere)

Fedt.

I dont get you,  Kan du ikke bare lade vær med at købe film fra fox? eller er du bare HD-dvd fanboy?
Til top
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 21:32

Hvor er det skønt med et forum.. der kommer altid meget godt og også lidt indspist..

Jeg kan godt høre at jeg ikke har nogen erfaring med hd-film..

Men vil I ikke godt være søde (det lød lidt kikset :-)) at prøve at holde jeres, rigtig gode meninger, på et niveau hvor jeg har en mulighed for selv at vælge. Jeg sætter umådelig stor pris på at I gider bruge tid på at melde ind.. men lige nu sidder jeg med en lejer der taler 100% for og en lejer der taler 100% i mod at købe en ps3 eller alt andet blueray. Er det virkelig enten eller?

Jeg har selv set hele 2 blueray film. Og i min verden er de begge langt bedre end DVD. Vil du, Jesper, mener at dvd er på højde med Blue ray/hd-dvd eller er du bare skuffet over at der er for mange dårlige udgivelser?

Er det ikke bare fox og en mere (var det paramont) der laver noget bras eller er det alle selskaber?

Sagt på en anden måde. Er der nogen der mener at hd-film er noget bras som det er i dag. Eller er det bare ikke godt nok? Hvad mener I om flertallet af film. Er de bedre eller dårligere end DVD?

Hvor ligger problemet. Er det udgivelserne der er dårlige eller er det afspillerene? Og i sidste fald hvilke?

Kan I ikke også fortælle præcist hvad der er med firmware. Jeg har godt læst lidt om nogle afspillere der har det svært men gælder det alle og i særdeleshed ps3?

Da jeg er lidt overfølsom for dårlig panorering kunne jeg godt forestille mig at jeg hellere vil vælge 720P frem for 1080i.. men kan ps3 levere 720p? Det kan jeg ikke se at nogen har svaret på. Ikke hvad der er bedst, det skal jeg nok selv finde ud af (hvad jeg bedst kan lide). Kan mit tv klare 1080P eller er det kun 1080p(24). Det er sikkert et dumt spørgsmål men jeg vil godt have det skåret ud i pap. Jeg er helt med på at 1080I er en bedre opløsning end 720P men jeg tror også at 1080I kan have lidt prblemer med hurtig panorering. Er det forkert?

Ud over at 1080p(24) er at foretrække frem for 1080p er 1080i(24) at fortrække frem for 1080p? Eller er jeg bare forvirret på et højre plan?

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 14:33

Hvad nu hvis jeg gerne vil have en afspiller som ikke lyder som en støvsuger?

Jeg modtog endelig min nye ombyttede PS3 for nylig, og den larmer meget mindre end den forrige. Jeg vil sige, at den forrige jeg havde kom næsten op på en langsom hårtørrer i niveau - det var måske i virkeligheden niveau 3 eller 4 den kørte, selv i idle efter 10-15 minutter. Min nye går vist kun op i niveau 2, også under afspilning af film. Den kan høres på 3-4 meters afstand, sagtens, men jeg kan godt holde det ud.

Mht. E1, så larmer den mindre, også end min nye PS3 - jeg vil skyde på måske 4-5 db mindre. Så det synes jeg slet ikke er noget problem (selvom jeg håber EP30/35 er helt lydløse da jeg nok skal have sådan en).

Så ja.. det med PS3 er russisk roulette, om man får en hårtørrer eller ej

Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 11:14

Simon R - er det så en PS3 40 eller PS3 60?

Til Thomas L, der blot spugte hvilken HD-afspiller:
PS3 kan godt indstilles til 720p og 1080i og 1080p - så der er ingen problemer med det.
PS3 er iøvrigt en meget god afspiller, både som DVD og BluRay - den slår i det mindste min JVC med fler længder. Jeg ved godt at du kan finde bedre afspillere på markeet, men så er det til helt andre priser.
Støj fra PS3 er der en del diskussion om for tiden, tilsyneladende støjer den nye 40 Gb mindre end 60 Gb udgaven - så du bør vælge den.

XBOX og det løse HD-DVD drev har jeg ikke selv prøvet. Men det er ikke tiltalende at have et løst drev ved siden af.

Prisen på de to løsninger PS#/XBOX er vel også til PS3's fordel med den nye 40 Gb udgave.

Dit valg er nok nærmere om du vil have BluRay eller HD-DVD - men det er jo en helt anden snak.
Teknisk set er BluRay bedre, men det hjælper ikke meget hvis BluRay skulle gå hen og tabe formatkrigen på sigt. Video2000 var også meget bedre end VHS, men det hjalp som bekendt heller ikke noget.

Umiddelbart er mit eget gæt at begge formater vil leve side om siden indtil der kommer et helt tredie på markedet. Det er meget ærgeligt for os forbrugere at industrien altid skal skændes, på den anden side er det måske en fordel, for så vil begge lejre være ansporet til at producere det bedste de kan.

Held og lykke med valget - dit TV er iøvrigt super, så uanset hvad vil du  opleve en kæmpe gevinst på billedsiden uanset format.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 11:44

Hej Peter

Tak for dit indlæg. Det er super!

Jeg er nu nået frem til at jeg godt vil satse på en PS3. Jeg tror lige som du at blue ray og hd-dvd dør sammem på et tidspunkt. Lige som SACD og  audio dvd. De lever også begge, noget tilbagetrukket godt nok..

Så venter jeg bare på en god pris og et godt bundel... :-)

Tak til alle indlæg.

Thomas

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu