recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodefri Blu-ray afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKodefri Blu-ray afspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Emne: Kodefri Blu-ray afspiller?
    Sendt: 03-November-2007 kl. 12:22

Jeg må erkende, at mit behov for film fix bliver større og større. HD-DVD kan alene ikke længere følge med til at jeg vil se det hele (på den halve tid?) men hver eneste gang jeg næsten køber den efter min mening snedigste Blu-ray afspiller på markedet, strander jeg på at der er låst for at kunne afspille amerikanske film... jeg er opmærksom på at der er rigtigt mange af filmene der kan afspilles på region B alligevel, men det er bare ikke nok for mig...

Så Spørgsmålet er kort og godt, kommer vi nogensinde til at se en kodefri Blu-ray afspiller? Eller bliver jeg nødt til at bygge mit budget op til at købe 2 maskiner.

Ole

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 12:28
HTPC løsninger med AnyDVD HD: Ja, findes allerede.
Standalones: Næppe (BD+ gør det farligt at hacke firmware).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 12:31

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Kan du uddybe det?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Kan du uddybe det?

BD+ kan blandt andet være kode som checker om der er "pillet" ved din afspiller, og hvis dette konstateres, kan BD+ nægte dig afspilning af discen med BD+.

Firmware til Blu-Ray afspillere skal formentlig også være digitalt signeret, så selv hvis du kunne rette i den (decompile, forstå og dernæst tweake), ville du næppe få lov til at installere den (fordi du ikke har nøglerne til at signere med; kun til at checke om den korrekte signatur er brugt).

Stort set alt kan naturligvis omgås (for dem som har tiden og evnerne), men indtil videre koncentrerer angrebene sig om PC drev og software afspillere.

Nu er vi startet med BD+ og det ser ud til at enten CyberLink eller Fox har lavet en mindre brøler. I hvert fald rapporteres det rundt omkring at man kan rippe en BD+ disc til HDD (fjerne AACS), og derefter afspille i PowerDVD. Jeg kan ikke forestille mig at det er meningen at man skal kunne fortolke BD+ fra kilder uden AACS kryptering, men om det er PowerDVD eller BD+ koden som skal checke dette, er svært at sige.

Redigeret af JesperLund - 03-November-2007 kl. 13:17
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 14:30

Godt, tak for den uddybning Jesper,

Så er det næste problem blot, hvad man monetært må bløde for at få en HTPC der kan afspille skidtet, dernæst om man kan forvente en opstartstid som er bare under skal vi sige et minut...

Alternativt, hvad med PS3, nogen der har leget med linux, og afspilning af region A derfra? (skal nok google-for-it) eller nogen der har prøvet og givet op?

Ole

Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 06:14
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Godt, tak for den uddybning Jesper,

Så er det næste problem blot, hvad man monetært må bløde for at få en HTPC der kan afspille skidtet, dernæst om man kan forvente en opstartstid som er bare under skal vi sige et minut...

Alternativt, hvad med PS3, nogen der har leget med linux, og afspilning af region A derfra? (skal nok google-for-it) eller nogen der har prøvet og givet op?

Ole

Ang. PS3 og linux
Såvidt jeg har læst mig til er der kun en begrænset mængde hukommelse tilrådighed for linux og derved er det svært at afvikle bluray. Endvidere er det kun en eller to kerner der er aktive under linux, samt at grafikchippen ikke tilbyder 3d acceleration under linux endnu. Disse faktorer begrænser mulighed for god afspilning, hvis de dog bliver tilgængelige vil der være mere end rigelig kraft til bluray.

Du kan løbende følge ps3 og linux udviklingen på www.psubuntu.com

/Skipper
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 13:00
Tak Skipper
Det vil sige at det lugter mere og mere af at jeg skal have 3 maskiner hvis jeg vil kunne afspille det jeg vil, når jeg vil...

Så bliver det jo til et andeet spørgsmål, hvordan skaffer man nemmest en region A Bluray maskine...

Ole
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu