Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
staack
Guld medlem
Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 13:51 |
AndersHP skrev:
Nu prøvede jeg lige MakeMKV, men den får en alm. gammel SD DVD (med film på 1 time og 50min, et lydspor og et sæt undertekster) til at fylde 5 GB... Der må da være nogle programmer der let kan konvertere en DVD til en mkv eller avi+srt til 1GB max? Det andet fylder jo ens hd op på ingen tid... |
Hvis du læser lidt af de indlæg der er postede tidligere i tråden, vil du kunne læse at jeg via DVDFab 6, lavede 2 forskellige filer, til at teste. Den ene var en mkv fil med lydspor og danske undertekster, der fylde 1GB som du eftersøger. Dog var filmen "streched" - jeg ved ikke om det kan ændres i selve programmet! Den anden var en ISO med lydspor og danske undertekster der fylder lige omkring de 5-6GB. Kvaliteten i denne udgave var LANGT bedre end mkv filen.
|
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
AndersHP
Super bruger
Oprettet: 04-August-2008
Point: 262
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 17:14 |
staack skrev:
AndersHP skrev:
Nu prøvede jeg lige MakeMKV, men den får en alm. gammel SD DVD (med film på 1 time og 50min, et lydspor og et sæt undertekster) til at fylde 5 GB... Der må da være nogle programmer der let kan konvertere en DVD til en mkv eller avi+srt til 1GB max? Det andet fylder jo ens hd op på ingen tid... |
Hvis du læser lidt af de indlæg der er postede tidligere i tråden, vil du kunne læse at jeg via DVDFab 6, lavede 2 forskellige filer, til at teste.
Den ene var en mkv fil med lydspor og danske undertekster, der fylde 1GB som du eftersøger. Dog var filmen "streched" - jeg ved ikke om det kan ændres i selve programmet!
Den anden var en ISO med lydspor og danske undertekster der fylder lige omkring de 5-6GB. Kvaliteten i denne udgave var LANGT bedre end mkv filen.
|
Jeg har læst tråden igennem, men vragede ideen om DVDFab netop af de årsager du skriver.. En stretched film er ikke noget værd i mine øjne, og derfor spørger jeg om ikke der findes et program der virker efter hensigten.
Jeg har prøvet WinX dvd ripper, CloneDVD, MakeMKV, og nogle enkelte andre jeg har glemt navnet på, og det er stadig ikke resulteret i et rimeligt rip af den første film i min filmsamling (rimeligt for en SD film er i mine øjne MAX 2 GB).
Nuvel, jeg vil prøve DVDFab af alligevel...
Redigeret af AndersHP - 09-November-2009 kl. 17:17
|
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 18:45 |
Du kan bruge handbrake til at kompr. film. Men det tager tid. Jeg gider ikke for at spare diskplads.
|
staack
Guld medlem
Oprettet: 12-August-2007
Point: 707
|
Sendt: 09-November-2009 kl. 20:01 |
AndersHP. Jeg tror godt at det er muligt at lave en mkv i DVDFab der ikke er stretched (alt andet skulle da være mærkeligt), dog har jeg ikke lige fundet indstillingen...
|
|
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 09:23 |
Jeg hijacker lige tråden:
makemkv laver en mkv fil indeholdende mpeg-2 video og ac3 lyd.
Findes der ikke et program, der kan gøre præcis det samme, men blot
smide det i en avi fil? Handbrake og dvdFab vil alle sammen komprimere
til h264, mpeg-4 (ffmpeg) eller mpeg-4 (divx/xvid). Jeg vil gerne have
rippet en dvd til en avi fil, der indeholder mpeg-2 video og ac3 lyd.
Det må da kunne lade sig gøre.
|
Anders
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 12:08 |
Hvorfor skal det være en AVI container? Du ser så godt som aldrig MPEG2 i en AVI container.
Hvis udgangspunkt er DVD, og du gerne vil have en standalone fil med MPEG2+AC3, er en MPEG2 program stream den bedste container. Der er et [Windows] program som gør dette. Jeg mener at det hedder Vob2Mpg eller noget i den stil. Undertekster ryger på den måde, men det vil også være tilfældet for AVI containeren.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 12:18 |
Nu har jeg bare nogle film rippet til avi (dog med mpeg-4 codec), og det kan både min ps3 og min kommende lg bd-390 afspille. Underteksten er hardcoded ind på videoen, hvilket passer mig fint. Kan Vob2Mpg også gøre det? Jeg skal ikke kunne slå teksten fra eller skifte til et andet sprog.
|
Anders
|
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 12:33 |