Ja overskriften er måske lidt mærkelig. .. men havde svært ved at finde en beskrivende titel :)
Har kigget igennem adskillige fora indlæg men ikke lige fundet noget som kunne hjælpe mig, omend jeg er overbevist om at brugerne herinde er 100% kvalificerede til at besvare mine spørgsmål :)
Jeg smutter en af dagene ud og køber nyt fjernsyn, helt præcis et Philips 47PFL9664. I den sammenhæng har jeg et par spørgsmål, som evt. også vil munde ud i en løsning på hele mit indkøb af udstyr ud over fjernsynet.
Har følgende spørgsmål:
47PFL9664 er DLNA kompatibelt, så jeg via et DLNA netværk har mulighed for at "share" medie mellem alle DLNA kompatible devices. Men er det korrekt at fjernsynet IKKE transcoder h264 filen, men at dette bliver gjort INDEN den sendes over nettet af DLNA serveren. ? .. I så fald, er det så overhovedet muligt at afspille filmen på fjernsynets ved brug af det trådløse modul, når nu det transcodede signal fylder mange gange mere end en komprimeret h264 fil? (trods alt har man kun 54mBit)... Jeg havde nemlig tænkt mig blot at købe en NAS som skulle hoste mine film. Men hvis fjernsynet ikke transcoder filmen kræver det jo en lidt stærkere computer (Dvs. et medie-center) istedet for en slap NAS...
Hvis dette ikke virker .. hvad er så det bedste setup hvis man har et Philips 47PFL9664 og vil have alt medie liggende et centralt sted (som KONSTANT KØRER lige som en NAS). Skal man virkelig lave et medie center som transcoder HD film inden de sendes til fjernsynet.
Håber det er forståeligt .. og at der sidder nogle herinde som har lidt input ..
Takker