recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfordring med Squeezeboxe på kabet og trådløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdfordring med Squeezeboxe på kabet og trådløs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Emne: Udfordring med Squeezeboxe på kabet og trådløs
    Sendt: 13-November-2009 kl. 15:03
Jeg har haft Sqeezebox i en årrække og er rigtig tilfreds med produktet. Jeg har en Boom, en "gammeldags" reciever med display og en Duet med Receiver.
I forbindelse med en totalrenovering af huset har jeg fået trukket cat6 kabler rundt i huset fra mit server-rum i kælderen hvor den trådløse router også findes. Jeg havde nemlig problemer med at receiveren ikke kunne komme på trådløst fra stuen. (Jeg har kørt trådløst indtil nu)
Nå, nu tænkte jeg så at det bare var at sætte receiveren i netudtag og så kører det bare. Problemet er nu at receiveren tilsyneladende kun forsøger gå på trådløst (min antagelse) og ikke er på via netkablet, og derfor kan jeg ikke "fange" den via controlleren. Desuden er den trådløse forbindelse jo dårlig i stuen så når controlleren er i det område så kan den jo ikke fange nettet.
Der er et "gulligt" lys i receiverens front LED dims. Jeg kan godt få den frem på controlleren men når jeg forsøger at få den til at spille fra min NAS hvor også Squeezecenter køres fra så skriver den at "den ikke kan få kontakt til det trådløse net".

Når jeg smider Boom boksen på nettet så finder den selv det kablede net og logger på NASen og det hele stort set automatisk...
Måske nogen har en god ide eller to til hvad der kan være galt - og det er ikke netkortet i receiveren der ikke virker, for jeg kan se den kommunikerer med min switch.

Mvh C
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 08:15
Fixed, jeg resettede til factory default og installerede på ny, med kabling i stuen. Virker perfekt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu