|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
kallek ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
![]() |
|
Som sagt har jeg kun fået afprøvet den i går TV2 NEWS nægter den at afspille optagelsen, skriver Kanalen er kodet. 5 eren kan afspilles, men der opstår sorte huller i optagelsen + den sprænger frem i optagelsen, alle de problemer ser jeg ikke på gratis kanalerne, men om det så skyldes harddisken har jeg svært ved at afgøre, men synes det lyder sært nå gratis kanalerne optages helt uden problem ? Citere : native opløsning ud? Dvs. 576i på SD kanaler, 720P på DR HD osv? når man skifter kanal står der 576i nederst i hjørnet og 720P på DR HD så det vil jeg tro den kan Redigeret af kallek - 22-Oktober-2011 kl. 10:00 |
||
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD |
||
![]() |
||
Jonas Bojer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
![]() |
|
Hmm det havde jeg ikke lige tænkt på glæder mig til at høre ;O) min DVDO edge skal jo kobles til ;O) Hilsen Jonas Bojer
|
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
|
|
||
miri
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Boxer har påtaget sig at godkende til den nordiske www.Nordig.org kravene til modtagere, som også anvendes af DR. Men det er ikke alt, der anvendes af både DR og Boxer. Fx sender DR altid uden kryptering og signalerne går uden om dekrypteringsenheden og kortlæserene er slet ikke nødvendig. Boxer sender altid krypteret og signalerne ledes gennem dekrypteringsenheden, der kun virker med de rette koder fra kortet. DR antenne --> DVB-T -----------------------------> MPEG-4 ----> skærm |--> HE-AAC ----> højtaler Boxer-kort CAM(kortlæser) |-->dekrypt-->| | | Boxer antenne --> DVB-T ----| CI |---------> MPEG-4 ----> skærm |--> HE-AAC ----> højtaler Kanalnummeret sendes altid i 'klar tekst' og sammen med det sendes også et tegn for ikke-krypteret/krypteret og så omstilles signalvejen som vist ovenfor. Du kan normalt godt tune til en Boxerkanal uden at have kort - skærmen er sort, men på de modtagere, jeg har prøvet, kan man fint aflæse signalstyrke/kvalitet, hvor informationerne kommer fra DVB-T tuneren dvs. før evt dekryptering. Det nye TV2 HD version, som Boxer sender fra 1. april, vil anvende DVB-T2 standarden. Det er pt. en frivillig del af Nordig kravene, men forventes at blive et fast krav fra engang næste år. Boxer kræver desuden, at DVB-T2 kan anvende CI+ , der muliggør en ny og stærkere kryptering. Det er ikke særligt fremsynet at købe mere nyt udstyr uden DVB-T2 og CI+ , hvis man anvender antenne - allerede til april vil Boxer have 45% af sin kapacitet som DVB-T2. Lars ![]() * Teracom (Boxer) FAQ januar 2011 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
kallek ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
![]() |
|
Nu er denne maskine med DVB-T2. og jeg kan godt optage Boxer kanalerne ned til min Sonny optager fra Humaxen i MPEG 2, men jeg har afprøvet den igen i dag, og nej Boxer kanalerne vil den ikke optage skriver de er krypteret men det kan vel ikke være meningen med den. Gratis kanalerne optages perfekt.
Redigeret af kallek - 22-Oktober-2011 kl. 12:16 |
||
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD |
||
![]() |
||
Jonas Bojer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
![]() |
|
Takker for info jeg benytter nemlig antenne. En lille strong på kun 200mm som kan sættes bag på fladskærmen eller bag en surround højtaler og det virker fint kvalitet 10 på signal kvaliteten.
Jeg må hellere bestille den Humax m ed mindre et bedre alternativ findes? jeg vil helst selv kunne tilkoble extern HD. Hilsen Jonas Bojer
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Jeg har sat den til auto. Synes opscaleringen var lidt dårligere end på mit Tv.
Og ja den sender 576i på SD kanaler og 720P på DR HD.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |