recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lohse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox setup
    Sendt: 22-September-2009 kl. 15:02
Hejsa, er rimelig grøn inden for dette område, men har kigget lidt med. Er igang med en fuld renovering af mit hus, og kunne godt tænke mig og lave noget multirums lyd. Jeg havde forestillet mig, at jeg kunne bruge Squeezebox Duet suppleret med 2-3 ekstra receivere, således der en receiver til hvert rum. Derudover ville jeg bruge en Sumoh TinyAmp S30  som forstærker, men skal jeg have mere end den ene forstærker???? Det er planen, at man skulle kunne høre forskellige ting i de enkelte rum samtidtigt, men også køre det så det samme i alle rummene. Har jeg ramt helt ved siden af her?
Pain is temporarily
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 15:46
Nej, det vil kunne løse opgaven.

Ovejvej evt. at bruge Squeezebox Boom i de rum hvor lyden
ikke behøver at være så "stor". Bruger dem selv i
børneværelser og i køkken.

Der kommer også en Squeezebox Radio, som er en mindre
Monoradio.

Med mindre du har højttalere du gerne vil bruge, kan jeg
anbefale Audioengine A5, som er en aktiv højttaler, så
skal du ikke bruge TinyAmp. Den lyder godt også når den
spiller højt. Den har to indgange så du kan også
tilslutte et TV eller en anden kilde foruden
Squeezeboxen.

Overvej også om det ikke er bedre at have en Squeezebox
Classic eller Touch nogle af stederne, det kan være rart
med det ekstra display.
Til top
cfuttrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 21:12
Hej Lohse.

Jeg vil anbefale dig at gå ind på forums.slimdevices.com for at se nærmere på diverse tråde omkring Duet. Der rapporteres om diverse problemer omkring at få systemet til at fungere i et multi-setup ... måske ikke altid helt produktets skyld, da det bl.a. handler om ordentlig netværkssetup. Vil du helst være fri for bøvl, så overvej en Sonos løsning. Så kan du også få dem med indbygget forstærkere, eller du kan vælge aktive forstærkere (så som f.eks. Dynaudio - de har flere fede løsninger til rimelig pris).

Du har ramt fuldstændig plet, at du kan høre forskellige ting i de forskellige rum, eller det samme i forskellige rum - igen, så vidt jeg husker, er Sonos lettere at skifte over til "synkroniseret" i alle rum, men det koster jo en sjat penge.
Til top
Djvalentine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2008
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 15:45
Hej jeg har lidt svært ved at forstå hvordan en forstærker kan spille forskellig lyd ud i forskellige rum samtidig i min verden ville jeg mene der skulle en logitech reciver + amplifier i hvert rum for at opnå det som lohse gerne ville have....

Men vil meget gerne rettes hvis jeg tager fejl og vil også gerne have forklaret hvordan det virker hvis i er sikker på det virker med kun en forstærker...

Mvh Ronni
Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50
Panasonic BD-30
Paradigm Cinema 5.1 surround.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 16:01
Hvis du bruger Duet skal der yderligerer en forstærker og højtaler (eller aktive højtaler) til. Bruger du derimod boom, så har den indbygget forstærker og højtaler.

Man kan selvfølgelig også bruge en forstærker/receiver med flere zoner og dermed spare en forstærker eller to.
Til top
Djvalentine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2008
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 17:38
Ja nemlig men synes ikke jeg kan finde nogle mini forstærkere med flere zoner.. og ja det skal styres af duet... med den medfølgene squeezebox controller...
Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50
Panasonic BD-30
Paradigm Cinema 5.1 surround.
Til top
Lohse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-August-2007
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 21:27
Svaret på forstærkeren er: SUMOH TinyAmp S30. Tror måske at det kun er muligt at handle den her: http://www.streamtech.dk/digitale-forstaerkere-61/sumoh-tinyamp-s30-169.html
Pain is temporarily
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu