recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye fronthøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye fronthøjttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dallian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye fronthøjttalere
    Sendt: 30-November-2016 kl. 13:18
Hej Recordere :)

Jeg har pt. et 5.1 setup, som jeg ønsker at upgrade løbende.
Setup lyder som følgende:

Receiver: Denon AVR-1905
Front: Dali Concept 1
Center: Dali Concept center
Back: Gale Gold monitor
Subwoofer: Gale 3090 Subwoofer

Mine spørsmål lyder: 
1. Jeg kunne godt tænke mig at få nogle gulvhøjttalere som front, men vil min receiver kunne trække sådan nogle bare nogenlunde, indtil jeg køber en ny receiver?
2. Hvilke brugte front gulvhøjttalere vil i anbefale til et surround setup (gør ikke noget at disse først kommer til større potentiale når jeg en dag køber mig en "ny" brugt surround receiver)
3. Hvilken Surround Receiver vil i anbefale brugt, hvor jeg får mest for penge, og de "nye" lydformater som, dts-hd osv. + som også vil kunne trække nogle gulvhøjttalere?

Bruger mit setup 70% til film, og 30% til musik (Mest til rap, og ellers hører min kæreste div. radiohits).

Lige pt. er jeg studerende, så mit budget er lidt low-end. Men håber på at kunne købe nogle bedre gulvhøjttalere, end de kompakt frontspeakers jeg har nu, til omkring 2000 kr (kan evt. gå op til 3000, hvis i virkelig mener jeg får value for money, for den sidste tudse Big smile)

Tusind tak på forhånd! Smile
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 15:45
Gulv højtalere er ikke altid sværere at trække end mindre højtalere
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 16:00
I mine øjne vil et sæt brugte concept 6 opgradere dig. Så kan flytte dine 1'ere om som baghøjttalere og få ens lyd over det hele. Spar så sammen til en bedre sub som næste opgradering.

Du kunne også vælge concept 8.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kriller7000dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2013
Sted: Danmark
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 17:21
Et sæt Klipsch😉. Der er ældre billige modeller tilsalg har fornylig set et sæt RF35, jeg har selv haft et sæt for 6år siden og de spiller bare fedt.

Mht receiver så lyder de altså godt på en Anthem mrx og også på Onkyo - jeg havde dengang en SR-875 til mine 35'ere.
Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dallian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 13:29
Mange tak for svarene! :)

Så i vil mene at det er muligt for mig at spille et sæt Dani concept 6 eller 8 op, med min nuværende receiver?

Klaus, vil du mene at jeg bør købe nye frontspeakers, ny sub og receiver til sidst (altså i nævnte rækkefølge, eller?)?
Der udover, hvilken sub vil du foreslå? og skal jeg bruge 1000 kr på en brugt sub, eller skal jeg hellere bruge 2000 for at få noget ordentligt? 

Kriller7000dk, Jeg tager et kig på de speakers du nævnte, tak! :) a

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Dallian Dallian skrev:

Så i vil mene at det er muligt for mig at spille et sæt Dani concept 6 eller 8 op, med min nuværende receiver?

Ja

Klaus, vil du mene at jeg bør købe nye frontspeakers, ny sub og receiver til sidst (altså i nævnte rækkefølge, eller?)?

Ja

Der udover, hvilken sub vil du foreslå? og skal jeg bruge 1000 kr på en brugt sub, eller skal jeg hellere bruge 2000 for at få noget ordentligt?

Du skal finde en god sub, en gammel Dali SWA kan du sikkert få billigt, men måske en SVS pludseligt er der til den rigtige pris?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 19:04
Det absolut mest afgørende for lyden er dine højttalere. receiver betyder kun lidt i forhold til. 

Jeg synes egentligt det er en meget god ide med Klipsch, som vil passe udmærket til rap og som ikke kræver så meget effekt da de har høj følsomhed. Mere effekt er altid en fordel, men da du er på SU, så vælg klipsch. Så er du fri for at det er nødvendigt at finde en forstærker med masser af power, da power koster penge.

Jeg vil lave den klassiske fejl og anbefale det sæt klipsch rf2800 til 5000 på hifi4all. Læs den kanon anmeldelse de har fået i Lyd & Billede. Vær dog opmærksom på at det er nogle KÆMPE kasser. Det var det der mig til at sortere dem fra.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
kriller7000dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2013
Sted: Danmark
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriller7000dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 14:13
Der er med sikkerhed andre ht der passer bedre end Klipsch, men man får dælme meget for pengene især med den nye reference.

Har du fået taget en beslutning?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 18:19
Der er et sæt DLS R66 til salg, hér på siden, til rigtig billige penge. Du finder ikke bedre lyd til tilnærmelsesvis de penge!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu