recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lav subwoofer fra surround receiver ved stereo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lav subwoofer fra surround receiver ved stereo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andje00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andje00 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lav subwoofer fra surround receiver ved stereo
    Sendt: 25-December-2016 kl. 13:00
Hej

Jeg vil gerne bruge en surroundforstærker til både film og musik. Ved film er der et subwoofer lydspor , så der er fuld knald på subwooferen og alt er godt.

Problemet er ved musik i stereo. Her modtages der kun signaler til de to front højtalere. LFE udgangen sender stadig lidt signal ud, så subwooferen spiller, men den er kun på 1/3 eller 1/2 kraft i forhold til når man ser film, selvom man skruer både sub'en og receiverens sub level op på fuld kraft.

Kan man gøre et eller andet, så man får mere kraft på sub'en ved stereo? Eller må man acceptere at ved en surround receiver kan man kun få fuldt udbytte af sub'en når man afspiller kilder med sub lydspor?

Tak for hjælpen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2016 kl. 13:40
Sætte delefrekvensen op på fronterne og derved sende mere til subben.

Og måske acceptere at stereolyd/musik ikke indeholder så meget dybbas som film gør?

Prøv at fortæl hvad udstyr du har, så er det lettere at give en mere præcis rådgivning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2016 kl. 13:51
Bruger tricket med at sætte subwoofer til PLUS, når der er en bassvag koncert på TV. Så spiller fronterne full range og sub spiller med op til delefrekvens.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu