recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiere fra video/dvd til dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopiere fra video/dvd til dvd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
m_nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiere fra video/dvd til dvd
    Sendt: 03-Februar-2006 kl. 16:13

Hej

Får snart min første DVD-optager - en sony 710.

Spørger så dumt: Kan man optage fra video- eller dvd-afspiller over på en dvd i optageren?
Hvis man f.eks. har nogen video-optagelser, som man gerne vil gemme på dvd i stedet o.l.

Det er sikkert bare et spørgsmål om kabelføring :)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 16:48

Ja, du tilslutter bare din video til Recorderen, på samme måde som enhver anden extern enhed via et Scartkabel. PS: Det er ikke sikkert at købevideoer kan kopieres (kopibeskyttelse).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 19:58

Tak for svaret. Det prøver jeg, når jeg får den.

Jeg har f.eks. optagelser på video fra en Irlandstur, og det skulle helst ikke være kopi-beskyttet :)
Og det ville være rart at få det over på et mere "holdbart" medie.

Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 20:12

Hej...

Det mest holdbare medie er altså stadig bånd. Bare lige så du ikke smider dine bånd ud. Den dag dine DVD'er ikke virker mere, kan du tage en ny kopi af dine bånd for de virker stadigvæk. 

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
Henrik Pedersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2005
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 20:33

Er det virkeligt rigtigt at bånd er mere holdbar end DVD ?!?! ja jeg er lidt overrasket !! Men skal ikke gøre mig klog på det.

Det gælder vel ikke alle bånd - men kun digitale (miniDV) ikk´??

/Henrik

Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 21:20

Hej...

Jeg har indspillede VHS bånd der er mere end 20 år gamle. SmileOptage kvaliteten kan ikke sammenlines med DVDConfused, men mange af dem er afspillet et utal af gange gennem årene og kvaliteten er den samme som da de blev optaget,(næsten). I de tilfælde hvor et bånd er gået i udu skyldes det video'en. (renses)Confused.

De DVD skiver vi selv brænder idag er ikke beskyttet som dem vi køber færdig indspilletCry. En enkelt svedig finger på på optage siden og den er færdig, ikke om en uge, men om et år eller måske toDead. En enkelt risse på oversiden (dette gælder også købe DVD'er) hvor du bryder spejlet som ligger i skiven og som læseren bruger som referance punkt, så er skiven færdigDead. Så gem dine båndWink

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af 1mba 1mba skrev:

De DVD skiver vi selv brænder idag er ikke beskyttet som dem vi køber færdig indspilletCry. En enkelt svedig finger på på optage siden og den er færdig, ikke om en uge, men om et år eller måske toDead. En enkelt risse på oversiden (dette gælder også købe DVD'er) hvor du bryder spejlet som ligger i skiven og som læseren bruger som referance punkt, så er skiven færdigDead. Så gem dine båndWink

Overdrivelse fremmer forståelsen og højner underholdningsværdien.

Men det kan også blive lidt for meget misinformation!

Et fingeraftryk på skiven kan tørres af, og både fra forside og bagside af en DVD er der altså 0.6 mm polycarbonat før man kommer ind til data og reflektionslagene, så der skal virkelig bores dybt med en kniv før man skader det reflekterende lag!

Bemærk at DVD og CD er helt forskelige på dette punkt, idet CD har det reflekterende lag på bagsiden - eventuelt med et mikrometer tyndt beskyttelseslag over, så man kan slet ikke sammenligne en CD og en DVD på dette punkt.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 22:51
                   En CD-R's lag:  En DVD-R's lag:
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 23:29

Jeg ved godt godt, at der er fordele og ulemper ved både bånd og dvd'er, og jeg smider heller ikke originale optagelser væk bare fordi, at jeg laver backup på dvd.

Jeg vil også hellere låne en kopi på en dvd ud end et original-bånd (har ikke så jeg kan lave backup på bånd)....folks maskiner har det med at lave spaghetti ud af bånd :P

Nu passer jeg generelt godt på mine cd'er og dvd'er, så de skal nok holde et stykke tid.

Sikke en "religiøs" debat, der gik i gang dér :)

Men tak for de mange indblik i bånd og skivers holdbarhed.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 00:49

Medieomtale, Claes!

Oprindeligt skrevet af m_nielsen m_nielsen skrev:

Nu passer jeg generelt godt på mine cd'er og dvd'er, så de skal nok holde et stykke tid.

Fornuftigt. Det satser eller nærmere stoler jeg også selv på.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 01:00

Hej DrageMester

Det var ikke for at overdrive, underholde eller misinformerer, det var (efter at have flækket et par skiver) manglende viden fra min side, det beklager jeg. Cry Jeg må erkende at de problemer jeg har haft har været med CD'er.

Men jeg kan konstaterer at CD'er skal man passe på for de er meget dårligt lavetDead. DVD'er kan man hoppe på Confused bare man ikke bukker dem for så skilles de ad.

Alle de lag som "Carser" viser på sin tegning kan jeg ikke se, enten er de meget, meget tynde eller også er jeg blevet snydt, Ouch jeg vil have mine 2 gange små penge tilbage, HØ..HØ..Confused

Forsat god aften eller er det ved at være nat???

Venligst Michael / 1mba

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2006 kl. 01:54

Oprindeligt skrevet af 1mba 1mba skrev:

Alle de lag som "Carser" viser på sin tegning kan jeg ikke se, enten er de meget, meget tynde eller også er jeg blevet snydt, Ouch jeg vil have mine 2 gange små penge tilbage, HØ..HØ..Confused 

Prøv evt. selv at se på en DVD's kant helt tæt på og i skarpt lys. Det har jeg gjort og det samme med et par CD'er.

Illustrationen, jeg Google'de mig frem til og postede, er fra den franske medieproducent MAM-E Manufacturing Advanced Media Europe.

Her er en fra Philips, der bedre viser polycarbonat-lagene - og nu er der tale om en DL-skive:

M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu