|
Dolby Atmos på Deepwater Horizon? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Februar-2017 kl. 16:01 |
Der er Atmos på den amerikanske Men vist ikke på den danske?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, på den danske er der DTS-HD MA
|
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
Endnu engang bliver vi Europa snydt for Atmos på Blu-ray. Dette har været tilfældet med en del film snart, bla John Wick, X-Men Apocalypse og en række andre film jeg ikke lige kan huske navnet på her og nu. Men køber man 4k udgaven af samme film, så får man også Atmos/DTS:X med. Temmelig irriterende, da investering I 4k skærm og afspiller for mit vedkommende ikke sker, før min nuværende skærm dør, eller 65" 4k OLED falder voldsomt I pris. Har efter en del skuffelser med dette, droppet at købe EU-udgaver af film fremover. En kodefri BD er næste punkt på indkøbslisten, og herefter bestiller jeg film ovre fra den anden side af kanalen.
|
|
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Jeg vil ikke give dig helt ret Jeg vil sige at vi i de nordiske lande bliver snydt, John Wick og Deepwater fra UK har begge Atmos, hvad angår X-Men Apocalypse, så er det kun selve UHD disken som har Atmos, BD skiven som er med har DTS-HD MA John Wick er her i norden udgivet af Midget Ent, har aldrig set de har brugt andet end DTS-HD Ma og DD 5.1, deres video er sågar encoded med x264 Deepwater er udgivet af Nordic Film, den er sågar også kun udgivet på BD-25 |
|
![]() |
|
McClane ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
Hvis man kan undvære danske undertekster, så kan man købe uhd bd/bd udgaven med atmos på begge versioner på Amazon UK for ca. 170kr.
|
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
Hackerjac;
Var ikke klar at der var forskel på DK og UK udgaverne, troede det var samme version, bare med underteksterne til forskel. Ligner dog bare at vi I DK endnu engang trækker nitten hvad angår features på film. Synes jeg kan huske fra DVD-tiden, at US-udgaverne var bedre end EU/DK udgaverne, ikke kun pga bedre TV-format, men også med bedre lydspor, som f.eks DTS-ES vs DTS, og højere bit-rate. Gentager historien sig, så vi herover må nøjes med discount versioner ? |
|
|
|
![]() |
|
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
I øvrigt er der sindssyg lyd på filmen alligevel |
|
![]() |
|
Det vil jeg gerne tro. Har kun læst godt om lydsporet, "demoworthy" er mærkatet den har fået I de fleste anmeldelser. Ikke desto mindre var skuffelsen hos mig temmelig stor, da jeg gik ned I den lokale Elmutant for at købe filmen, og så finder ud af at den nedgraderet til DTS-HDMA her I DK. Endte også med at jeg ikke købte den.
|
|
|
|
![]() |
|
Kimbo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 118 |
Spørgsmålet er, om dette er den nordiske udgave? https://www.amazon.co.uk/Deepwater-Horizon-UHD-BLURAY-Blu-ray/dp/B01LX1IK4R/ref=sr_1_3?s=dvd&ie=UTF8&qid=1487749058&sr=1-3&keywords=deepwater+horizon
Der står at den indeholder danske undertekster og er udgivet af Lions Gate Home Entertainment. Desværre er der ikke angivet hvilke lydformater der benyttes.
|
|
![]() |
|
Svalder ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
Blot lidt bonus-info. Jeg har købt 4K udgaven af Deepwater Horizon fra Amazon i den tro, at der var DK undertekster på, men det er der ikke. Jeg har været i dialog med dem ang. dette, og de sender mig en ny - men om der er DK tekster på denne vides ikke. Jeg skulle modtage den fredag d. 24/2, og så kan jeg lige melde tilbage ang. undertekster..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |