recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 - online??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 - online??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 12:30

Rent principielt:

Man bør under ingen omstændigheder opsætte trådløst net af nogen som helst art, medmindre man som minimum har sat sig lidt ind i beskyttelse af det. Det er ikke den store videnskab at sætte sig ind i det. Det tager vel en lille ½ times tid at læse lidt på (i vejledningen til routeren), og så at sætte det op.

Rent konkret er det ganske simpelt. Man beskytter sit net med et password (nøgle) på routeren, og denne nøgle indtaster man så på sine klienter (computere/PS3/whatever), når man beder om at få adgang til nettet. Nøglerne skal selvfølgelig stemme overens.
Dvs. hvis man har indtastet nøgle: 1234554321 på sin router, så er det også den nøgle man indtaster på sin computer/PS3/whatever.
Det eneste man skal sikre sig, det er at krypteringsformen er ens på alt udstyret, og bedst af alt er at vælge WPA med så høj bitrate som muligt, (jo flere bit, desto sværrer er nøglen at hacke).

Til top
loke35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 17:11

Hej igen,

Så er jeg vel hjemme igen, incl. et stk. nyindkøbt Linksys WAP54G Accesspoint (anbefalet af min lokale pc-pusher).

Jeg har netop monteret og installeret og er nu i den lykkelige situation, at det bare kører, inkl. kryptering af forbindelsen und alles....! Så jeg er en glad kvinde lige nu! Min PS3 står og henter en opdatering ned via den trådløse forbindelse og det gør min bærbare også. Og det virker bare......

Alt i alt - mange tak for jeres hjælp. Det er dejligt, at der er nogen derude, der vil tage sig tid til at hjælpe dem, der er mindre erfarne på (i dette tilfælde) dette område.

Mvh
Lotte
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af loke35 loke35 skrev:

Alt i alt - mange tak for jeres hjælp. Det er dejligt, at der er nogen derude, der vil tage sig tid til at hjælpe dem, der er mindre erfarne på (i dette tilfælde) dette område.

Det er bla. også det at forumet her skal bruges til

Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 03:08
Jep det er det fede ved forums, man kan næsten altid få hjælp til en problemstilling.

/Skipper
Til top
jobs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 09:43
Kanon at det kører for dig fra start af :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu