recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af x-box HD-drev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af x-box HD-drev

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af x-box HD-drev
    Sendt: 01-December-2007 kl. 16:58

Hej

Jeg har købt et billigt drev til knægtens X-box. Den skal bare bruges midlertidigt indtil Samsungs combo drev kommer. Den skal kun bruges en gang i mellem, skal tilsluttes min Pioneer 507. Da det er vanskeligt at komme til komponent-indgangene bag på skærmen vil jeg tilslutte den til min surround forstærker (Yamaha rx-v630) da adgangen til bagsiden af denne er noget nemmere, og så installere et permanent komponent-kabel op til skærmen.

Vil jeg miste noget opløsning ved at gøre det på denne måde, eller kører sådan noget komponent som en ren gennemgang op til skærmen????

Med venlig hilsen

Ning
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 09:05
Hej Ning,
HD-DVD drevet tilsluttes med USB til X-boxen. Den har altså ikke sin egen udgang...  Den skal bare sættes til x-boxen, så kører det! Og det gør den faktisk ret godt!!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 11:08

Ja Ja det ved jeg godt  ...

Med det var fra x-box til skærmen jeg mener. Vil der være nogen forskel i billedkvaliten at sætte den til Receiveren fremfor at sætte den direkte til skærmen, da adgangen til forstærkeren er noget nemmere end til bagsiden af skærmen, og det kun skal bruges en gang imellem, den står jo normalt hos knægten.........

Kan se du har en.... Hvad kører du? 720p eller 1080i ??

med venlig hilsen

Ning
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 11:15
Hej Ning,
Ok, forstod bare på dig at du havde sat x-boxen til og at du ikke lige vidste hvordan og hvorledes ang. HD-drevet, min fejl!
Det kommer jo lidt an på hvilken reciever du har, nogle leverer et godt billede over analog SD, mens andre gør det rigtig skidt. Faktisk rigtig skidt...
Så jeg kan ikke sige andet end at du må prøve at se, hvis det ligner **** så sæt x-boxen direkte til. Hvis ikke, jamen så er det jo bare fint!

Jeg kører vidst nok 1080i, jeg kan ikke helt huske det (er på arb. så kan ikke tjekke det). Men det er også meget forskelligt fra tv til tv hvad der ser bedst ud. Igen er det nok at du må prøve dig frem, og se hvad der ser bedst ud!

Mvh
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 11:24

Når du skriver analog SD mener du så komponent? for det må vel være den bedste vej? Det er en Yamaha rx-v630 jeg har.

mvh

Ning
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 11:30
Ja, komponent... Mange recievere skulle ikke have de store problemer over HMDI, ud over at de kan ødelægge farverne lidt.
Mens de skulle have store problemer med de andre... Dog skulle Yamahas nye recievere være super gode til at tage alle kilder, men ved dog ikke om det også gælder din!  Try and error... Det er noget der fungerer...

MVH
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 11:31
Ja komponent er det bedste, med mindre du har HDMI? Hvis ikke kunne VGA også være et bud, men så skal den sættes direkte til tv'et!  Nogle foretrækker det ene, andre det andet...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 11:35

Okay, min forstærker har ikke HDMI, den er 4-5 år gammel, så det bliver komponent.

tak for hjælpen..

Hilsen Henning

Ning
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 11:38
Det var da så lidt...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu