recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamationsret på LCDtv fra laptops.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReklamationsret på LCDtv fra laptops.dk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Reklamationsret på LCDtv fra laptops.dk
    Sendt: 09-Februar-2009 kl. 14:23

Hey

Jeg har købt et Play fjernsyn i 5måned 2007 hos laptops.dk. Men nu er højtaleren begyndt og skratte periodisk og der kommer ikke noget billede af og til når man tænder det. Skrev så til laptops hvor jeg har købt det. Hvor de skrev at garantioen kun galt et år. men jeg kunne jo sende det ind også ville de se om det var dækket af reklamationsretten også skrev jeg at alt hvad der ikke er selvforskyldt er vel dækket. Men sådan mener de det ikke. Altså inddirekte siger de at der ikke er noget at komme efter. Gider ikke at undværre mit fjernsyn i 3uger eller mere og køre helt fra  århus til vejle, hvis man ikke får noget ud af det.

Hvordan er reglerne på området?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 14:37

Det høre til under Jura det her.

Men som du gengiver det, så er Laptops vist lidt galt afmacheret. Der er ikke noget der hedder 1 års garanti, medmindre det specifikt er nævnt, og dette skal i så tilfælde gøre, at du er bedre stillet end de 2 års reklamations ret du normal vis har under ALLE omstændigheder.

Så, det forholder sig sådan, at du har mindst 2 års reklamationsret. Og i de 2 år kan du reklamere over hvad som helst. Er en genstand gået i stykker af sig selv, (dvs. du ikke har gjort noget fysisk for at beskadige det), så behøver du sådan set ikke frygte noget, heller ikke selvom der i købeloven står, at du skal bevise produktet har fejlet efter ½ år. (det ½ år er en formodningsregl, hvor man siger, at hvis et produkt fejler inde for det første ½ år, så har fejlen sandsynligvis været der fra start, og denne periode kan i såfald tolkes som en 100% garanti, hvor produktet vil blive ombyttet eller skaden udbedret uden nogen omkostninger for forbrugeren. Men altså, det er en formodningsregl og ikke en reel garanti).

Min erfaring siger mig , at der endnu engang er tale om misforståelser her. Enten har Laptops misforstået dig, eller så er de nogle tosser til at udtryke sig. Hvis ovenstående er hvad de vitterlig mener, så bør nogen henvise dem til at læse og fatte købeloven.

Jeg kan anbefale du føre samtalerne med dem på skrift i det tilfælde hvor du evt. skulle have mistro til dem.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 15:24

Du har 2 års reklamationsret.

Ja du kommer til at undvære TV'et.

Men du skal ikke fragte TV til Laptop. Du skal bede dem om at komme og hente TV'et, da det er en stø'rre sag at transporterer.

Hvis de brokker sig alt for meget ville jeg straks tage kontakt til forbrugerstyrelsen.  www.forbrug.dk

Per

Til top
mhaahr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2008
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Men du skal ikke fragte TV til Laptop. Du skal bede dem om at komme og hente TV'et, da det er en stø'rre sag at transporterer.

Hvis de brokker sig alt for meget ville jeg straks tage kontakt til forbrugerstyrelsen.  www.forbrug.dk

Per

Hvis han selv har hentet, skal han også selv bringe.

Redigeret af Kandersen - 11-Februar-2009 kl. 12:00
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af mhaahr mhaahr skrev:

Per

Øhh says who??

At en forbruger selv har valgt at transporter en vare, da denne købte varen, det er ikke ens betydende med, at forbrugeren derved også skal transporter varen ved fejl.

Redigeret af Kandersen - 11-Februar-2009 kl. 12:00
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af mhaahr mhaahr skrev:

Per

NIX

Ifølge forbrug http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ så skal du selv medhjælpe med let transportable genstande. En let transportabel genstand er fx en mobiltelefon, et strygejern og måske også en computer, hvis forbrugeren har bil eller kan bære den.

En lille 20" TV kan man måske godt selv transporterer, men bliver det større, så gælder det ikke.

Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 14:14
Jeg har haft en reklamation hos dem, da mit samsung fik
pixelfejl. Der lavede de det uden at spørge til købsdato
så der var der ikke rigtig noget at komme efter. Det
eneste minus var at de havde sendt tvet til Berlin for
at blive lavet så der gik små 3 uger hvor jeg måtte
undvære mit tv. Det korte af det lang er at de må på en
eller anden måde har misforstået hvad du har skrevet.
Jeg mener også at have hørt noget med at inden for det
første år skal de dække alt og efter 1år skal de bevise
det er selvforskyldt for de må lade værd med at dække
reperationen...
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 23:57

Oprindeligt skrevet af Aqaitas Aqaitas skrev:

Jeg mener også at have hørt noget med at inden for det
første år skal de dække alt og efter 1år skal de bevise
det er selvforskyldt for de må lade værd med at dække
reperationen...

Dette er så en garanti du taler om på 1 år, som visse produkter har, og er ekstra oveni hvad loven giver og kræver..

Ellers er det Kandersens kommentar/beskrivelse som gælder.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu