|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:02 |
Er der ikke andre, som er enige med mig om, at det er lidt gammeldags, at der stadig er danske netbutikker med elektronik, som KUN giver mulighed for Dankort betaling? - Dog er der nogle, som har en enkel tilføjelse med Visa Dankort.
- Med de mangfoldige betalingsmuligheder vi har, er det mærkeligt, at der er nogle, som undgår Visa Electron kort. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Butikkerne betaler større gebyrer til PBS for Visa Electron, MasterCard og alt andet end Dankort/Visa Dankort. Det er givetvis forklaringen.
Redigeret af JesperLund - 21-Februar-2009 kl. 16:12 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Når der står at det er muligt at betale med Dankort, så må det også gælde de af bankerne udstedte Visakort, da de også er Dankort, og kan bruges på lige fod med dem herhjemme plus de jo kan bruges Internationalt. Der er Visakort, som ikke samtidig er Dankort. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
Gebyrpolitikken spiller sikkert ind.
- Selvom det burde være en nem sag i 2009, at tilbyde så mange betalingsformer som muligt via kort. Lidt irriterende er det en sjælden gang at springe over et godt tilbud fordi kort ikke kan bruges. - Visa Electron burde udbredes mere for dem som ønsker det. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Ja, eller også skal folk få sig et dankort... Visa Electron er smart for 12-15 årige som kan få et plastickort så de kan imponere vennerne (man skal være 18 år for at få dankort), men derudover har jeg lidt svært ved at se pointen (jo, for bankerne ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Med en vis alder er der også en god grund til at adskille sin økonomiske transaktioner - det behøver man som ikke være 12-15 år for at være af den overbevisning.
Dankort er en fin ting - men kort til hver sit felt er det bedste. - Nu skal det ikke handle om folks personlige valg af kort, men den frie handel med så mange som muligt er vel langt bedre, end at tage udgangspunkt i at nogle skal tvinges til KUN at bruge et Dankort. Hvad med alle de andre kort, skal vi også bandlyse dem? Næh lad os åbne nettet for så meget handel som muligt for hvilket som helst kort ![]() Redigeret af T-teknik - 13-April-2009 kl. 21:26 |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
Det koster forretningnerne 1000 kr. om året + 3,75% af kortomsætningen at tage imod et kreditkort - det er årsagen til at mange ikke vælger at have det.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så må det være fordi at nogle har en langt bedre omsætning, siden de vælger at åbne op for stort set alle former for kort. - Det er bare en tanke
![]() Sidste sommer købte jeg et tv hos en dansk netbutik, ingen problem med brug af Visa Electron. Så vi skal have branchen til at forhandle en samlet pris, så kortproblemer er ryddet af vejen på sigt ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nu er Visa Dankort blevet nævnt i dette forum - der er vel ikke den store forskel på Visa Dankort og Visa Electron - andet end de besværligheder som det sidste kan give - som f.eks. ventetid ved ophør af dobbelt reservation via netbank, som jeg desværre på det seneste har oplevet hos en enkelt butik.
- Kom med bud ![]() Redigeret af T-teknik - 29-April-2009 kl. 10:34 |
|
![]() |
|
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
Der er væsentlig forskel på Visa Dankort og Visa electron.
Først er der det vigtigste som er den økonomiske udgift for Internetbutikken ved at kunne tage imod Visa electron, som kan ses i spalte 3 i dette dokument og hvis kortbetalinger fordeler sig med 90% Visa Dankort og 10% Visa electron eller lignende, så bliver udgiften, forholdsmæssig, en alt for dyr løsning. Dernæst er Visa Dankort et kreditkort, hvor indehaveren af kortet kan optage gæld, mens Visa electron er et debetkort, hvor indehaveren ikke er berettiget til at optage gæld, hvilket betyder at løsningen som Internetbutikken anvender skal være online med banken for at kunne tjekke om der er dækning for beløbet. Hvis der ikke er dækning for beløbet, så er der intet salg og hvis butikken har bestilt varer hjem til ordren, så bliver disse varer overført til lagervarer, hvilket ikke nødvendigvis er noget butikken er interesseret i. Man skal huske på at i Danmark er bestillingstidspunkt og leveringstidspunkt forskellige, så det er muligt pengene var der ved bestilling, men er det ikke nødvendigvis ved levering. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror at det var mere alment, det sidste du skrev - jeg har faktisk meget kontrol med indestående på konti ![]() - Men uanset hvad, så er det formålsløst at en enkelt netbutik foretager en ny reservation af beløbet efter den automatiske via netbank. - Men for ikke at trække debatten yderligere ud, så det Moviezoo det handler om. Andre jeg handler hos har endnu ikke den funktion. - Jeg vil bare sikre mig, at hvis jeg på sigt vil have et andet kort, f.eks. Visa Dankort, at jeg så undgår en dobbelt reservation af beløbet, som dog ikke er så udbredt endnu. Redigeret af T-teknik - 29-April-2009 kl. 11:55 |
|
![]() |
|
![]() |
Måske hænger det også sammen med, at enkelte butikker, som f.eks. Moviezoo.dk, selv må bestemme hvilke betalingsmåder som skiller sig ud. - At vente 30 dage for en ekstra reservationsophævelse, er lidt underligt.
Men ellers må spørgsmålet rettes til min bank for at få det ekstra kort, som passer mig bedst og uden problemer som nævnte tilfælde. - Det er et personligt valg vedr. mængden af kort - men det skal helst være de rette. Redigeret af T-teknik - 29-April-2009 kl. 12:31 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |