recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beskyttelse af personlige oplysninger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeskyttelse af personlige oplysninger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: Beskyttelse af personlige oplysninger
    Sendt: 24-Marts-2009 kl. 16:51

Hej

Har bestilt varer fra et firma, og har modtaget dem. Men noget der undre mig er at på følgesedlen, som var lagt i en plastlomme og klistret på pakken, således mit navn og addresse kunne ses, ligeledes fremviste mit telefonnummer og min mailaddresse. Disse 2 oplysninger skal hverken PostDK eller andre end firmaet bruge for at levere min pakke, og jeg mener at dette er 2 oplysninger som ikke burde være muligt at se for enhver.

I kan se deres opfattelse af beskyttelse af personlige oplysninger her:

http://batterilageret.dk/info.asp?text=2

Er jeg gal på den? Jeg har skrevet til dem 18. marts, og har ikke modtaget noget svar.

Mvh

Frank

Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 14:18

Rent juridisk har de måske begået en brøler, men i praksis tvivler jeg på at det nogensinde vil have nogen betydning for dig at et postbud og en pakke-sorterer fra Post Danmark har kunnet se dit telefonnr, og din mailadresse.

Hvis det var mig ville jeg ikke gøre noget videre ud af det. (Jeg ville sku nok ikke engang have opdaget det )

Mht. den besked du har sendt til dem; Hvad forventer du så at de skal svare?

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Rent juridisk har de måske begået en brøler, men i praksis tvivler jeg på at det nogensinde vil have nogen betydning for dig at et postbud og en pakke-sorterer fra Post Danmark har kunnet se dit telefonnr, og din mailadresse.

Hvis det var mig ville jeg ikke gøre noget videre ud af det. (Jeg ville sku nok ikke engang have opdaget det )

Mht. den besked du har sendt til dem; Hvad forventer du så at de skal svare?

Du har givetvis ret i at PostDK er ligeglad med mine info. Det er også mest princippet i det. Og uden at det kun omhandler princippet så vil jeg gerne selv styre hvem der får mine data. Og nu er det ikke for at være paranoid, men pakker er forsvundet under håndtering af PostDK og jeg er ikke interesseret i at den lander hos en fremmed.

Jeg forventer at firma indser at de er gal på den og retter op på fejlen (hvis det altså kan betegnes som en fejl). De bryder jo et løfte til forbrugeren, og et respektabelt firma vil da være interesseret i at løse problemet.

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 14:03
Nå, nu gad jeg ikke vente på et svar mere og sendte en rykker. Den svarede de på med det samme. De havde ved første mail slettet mine data. Det var så ikke det jeg bad dem om. Jeg var bare ikke interesseret i at det stod fremme på følgesedlen så alle kunne se det. Dertil svarede de at de er godkendt med E-mærket og de derfor ingen fejl begik. Men E-handelsfonden er ikke enige i dette. de har skrevet at forhandleren overtræder loven og der bliver rettet henvendelse med det samme. Grunden til at jeg i det hele taget gør noget ud af dette, er fordi de pakker som jeg ikke modtager ryger ind til vores lokale SuperBest. Der arbejder flere som bor i samme ejendom som mig, og jeg er ikke interesseret i at de skal kunne se mine data. Men det var hvad der kom ud af denne sag, hvis andre skulle komme til at så i samme situation.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu