Hej Prasmus
Tak for dit svar. Det er ikke så lige til, for der er også tænd/sluk signal på ben 4. i et PowerLink kabel. Derfor har jeg givet Sabber min løsning som er mekanisk. Om der så er nogen der kan finde en elektronisk løsning, vil det da bare være dejligt.
Der er skrevet meget frem og tilbage på denne tråd om en DeToma / B&O tilslutning. Om der senere vil komme en
løsning på en elektronisk omskifter kontakt, ved jeg ikke, men her den mekaniske omskifter kontakt og tilslutnings
diagram.
Beskrivelse af hvordan du kan, tilslutte Aktive højttaler med PowerLink tilslutning, manuelt mellem en Beosound
model og DeToma X 501, med mulighed for volume tilpasning også ved digital lyd tilslutning.
En Beosound model vil i dette setup kunne afgive analog Radio / CD og videre give normal TV lyd i stereo, til to aktive front højttalerne og en aktiv subwoofer.
Beosound vil også afgive et start signal til DeToma, som den kræver, uden at sende lyd, i stilling højttaler-- DeToma.
DeToma vil i dette setup kunne afgive Dolby ProLogic 5.0 og 5.1 digital lyd til to aktive front højttalerne, en aktiv
subwoofer, en aktiv center højttaler og to aktive bag højttaler. Det er muligt at tilslutte TV, DVD, HD/DVD med et
digitalt eller et analog liniesignal til DeToma X501.
Beo4 fjernbetjening bruges til styring af lyd styrke på det hele og div. på b&o produkter.
Det skal understreges at denne opsætning ennu er uprøvet, og en uforudset tilpasning måske bliver nødvendig.
God fornøjelse med byggeriet.
![](uploads/PeterPan/2006-01-15_211732_DIN_Boks_mekanisk_og_diagram_ny.jpg)
Mvh. Peter Pan.
Redigeret af Peter Pan