|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Det sorte får ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() Sendt: 19-April-2006 kl. 23:00 |
Jeg har købt mig en Strong digital decoder. Og den fungerer fint på nær én ting. Mit TV (Panasonic) kan ikke altid finde ud af om der kommer et RGB signal på scartstikket eller ej. Derfor står det og skifter mellem AV1 og AV1/RGB ind imellem. På godt jysk er det lidt trals. Billedet ser ellers fint nok ud. Når jeg tilslutter min Pioneer recorder til AV1 stikket kan TV'et godt finde ud af det. Der er desvære kun RGB på AV1 og ikke de 2 andre scart stik. Mine scart kabler er fuldt monterede, så det burde ikke være dem der er problemer med.
|
|
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Løs forbindelse.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Det sorte får ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Det kan godt være. Men det må så være i Strong'en, for det virker jo med Pioneeren. Kan man gøre noget med et scart kabel, så det ser ud til at det altid sender RGB signal?
|
|
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hejsa, Et kabel kan ikke sende, men lede et signal. Til gengæld kan det sidde løst eller være defekt. En slidt eller beskadiget bøsning bagpå et TV eller en boks kan også være skurken i stykket. Ellers skulle du måske lige tjekke i Strongens menu, at den er sat op til RGB og at du vælger den bøsning, der giver RGB - som regel kun en af to, kender dog ikke Strong'en i detaljer. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har prøvet flere kabler, og Strong'en er selvfølgelig sat op til RGB. Den sender også RGB ud, også selvom TV'et somme tider siger at det er et alm. signal det modtager. Det jeg tænkte på, er om én af lederne i scart kablet bruges til at fortælle modtageren om det er et RGB signal eller et alm. video signal der sendes? Hvis ja, kunne det så tænkes at Strong'en ikke sender signal ud på den leder, selvom den rent faktisk sender RGB signalet rigtigt?
|
|
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Se linie 2, 3 og 4 i mit forrige svar. Hvis ikke det hjælper og der er valgt RGB og kablerne er OK, så er den gal med et af apparaterne, og det er næppe TV'et, da det virker fint på samme indgang med din Pioneer recorder. Men hvad med at gennemsløjfe signalet fra Strongen gennem recorderen? Det kan lade sig gøre på en del af Pio's modeller - se efter "SCART loop through" i manualen og søg evt. også i Pio-brugergruppen hér. SCART's specifikationer og "anatomi" kan studeres bl.a. på: http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engine ering/SCART.html og på |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |