recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround pre amp uden atmos hvilke ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround pre amp uden atmos hvilke ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 02:14
Hvis du ikke skal bruge atmos, så kig på brugtmarkedet.. Der kan du spare mange penge så, og få sammen lydkvalitet som en ny model med atmos koster
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af joachimp joachimp skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Vær opmærksom på at du kan rende ind i problemer med kompatibilitet med de senesete versioner af HDCP og HDR på ældre enheder. Dette har betydning hvis du tænker på UHD/4k. Man kan muligvis finde work arounds, men det er værd at overveje.

Har selv 4K tv og har haft det i et par år efterhånden flere forskellige modeller og har aldrig haft nogle problemer med lyden når jeg ser Netflix i 4K eller andet 4K indhold ? Bruger ikke video delen i min avr eller kommende pre. Og min blu Ray afspiller har 2 hdmi ud et til tv'et hvor billedet bliver vist og en til lyd direkte til min avr

Det er hvis man vil sende et UHD signal igennem en Processor der ikke understøtter HDCP 2.2 man kan rende ind i problemer. Altså hvis du køber en UHD streamer skal du ikke regne med at du kan få et HDMI baseret signal ignnem en ældre processor, fordi den ikke understøtter HDCP 2.2.

Redigeret af Mefisto - 13-November-2016 kl. 08:27
Til top
joachimp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2014
Sted: Denmark
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Hvis du ikke skal bruge atmos, så kig på brugtmarkedet.. Der kan du spare mange penge så, og få sammen lydkvalitet som en ny model med atmos koster

Kunne du evt nævne nogle modeller ?
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 17:18
Nu er det ingen hemmelighed, at jeg ikke er helt inde i processor markedet. Men evt Marantz av8801. Burde kunne skaffes for et stykke under 10k nu. Har en kammerat der har den - den spiller fedt .
Men der er mange. Kig på modeller ca 3 år gamle og ældre. Så er det så bare hvad lydkvalitet du ønsker. Har selv haft marantz, og har været glad for det

Redigeret af Ole_M - 13-November-2016 kl. 17:21
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 17:21
Anmeldelse af nuforce:

http://www.stereophile.com/content/music-round-63#QDig5kx1YRAHMspC.97
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Stillerdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Juni-2015
Sted: Tylstrup
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stillerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 09:58
Har en Yamaha cx-a5000 til salg hvis det er i sort :-) lige lidt over et halvt år gammel :)
Skriv på 22676057
Står som sprit ny
Med emballage / kvittering :)
Mads stiller
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Stillerdk Stillerdk skrev:

Har en Yamaha cx-a5000 til salg hvis det er i sort :-) lige lidt over et halvt år gammel :)

Joachim - KØB!

M.v.h.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 15:41
Det afhænger selvfølgelig af prisen - men ja KØB
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
joachimp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2014
Sted: Denmark
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 17:11
Ville lige opdatere tråden, den sidste uges tid har jeg haft 4 forskellige surround pre hjemme og lytte til.
Marantz av8802a. Nad m27. Anthem avm60 og yamaha cx5100
og kørt nogle test med alle 4 med samme musik og samme film. Hvis vi starter med musikken så var der ingen af dem som ikke gjorde det godt, men nad og anthem var klart de 2 bedste til denne opgave efter min mening, hvad for en der er best af de 4 er nok en personlig holdning. Til film gør de alle sammen det rigtig godt og ligger tæt op ad hinanden med forskellige præferencer. Syntes de 2 bedste her var avm60 og marantz av8802. Kunne dog bedre lide anthems Arc.
Det hele er endt med jeg har købt en anthem avm60 som efter min smag gjorde det bedst til både film og musik.

Redigeret af joachimp - 26-November-2016 kl. 20:42
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2016 kl. 00:46

FEDT med en tilbagemelding. Og du er kommet til samme konklusion som mange pro-installere er, og andre som har arbejdet med forskellige rumtilpasningssystemer, nemlig at Anthems ARC bare er godt.

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2016 kl. 11:27
YPAO og Audyssey ville også nyde godt af en manuel/pro kalibrering. Men nok lidt for tidskrævende, når han havde 4 maskiner der skulle testes
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2016 kl. 12:38
Audyssey PRO ser ud til at udgå til fordel for en telefon app til 20£ eller noget, der giver mulighed for bla. justering af target kurve. Ved ikke så meget endnu, men det ser ud til at blive mere tilgængeligt end det gamle dyre PRO system.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu