|
Valg af soundbar |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Larsbjerregaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2012 Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-November-2016 kl. 14:17 |
Hej.
Jeg skal bruge en soundbar i den billige ende af skalaen, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter og håber jeg kan få et par råd med herindefra. Soundbaren skal kobles sammen med et 32" Samsung LED tv (2 år gammel lavprismodel) og jeg kunne rigtig godt tænke mig, at den tænder sammen med tv'et, og at jeg kan skrue op og ned for lydstyrken med tv'ets fjernbetjening. Kan det lade sig gøre? I øvrigt skal den sidde i køkken-alrummet, så der er ikke plads til en sub, og der er brug for Bluetooth så den også kan afspille musik fra vores mobiler. Nogen forslag til hvad jeg skal kigge på? |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leder også, vil gerne have en klar tale i centrum, og ikke bare en 2.1 med en stor pærevælling af blandet lyd. Så jeg går efter noget 3,1 men dem er der ikke så mange af.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der fås fin lyd til TV med en god Soundbar, hvadenten det er 2.0 eller 2.1, til Film er det klart at foretrække noget bedre, for så er en Soundbar lige i underkanten. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Køb et par som disse og kør stereo.
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/argon-6340a-aktiv-hojttaler/ Du tilslutter dem på den variable udgang, så de kan skrues op og ned med fjernbetjening. Det giver efter min mening rigtig god lyd til prisen. Du skal noget højere op i pris for at finde en Soundbar med samme lydkvalitet. |
|
![]() |
|
Larsbjerregaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2012 Status: Offline Point: 11 |
Tak for dit forslag, men det er ikke lige den slags løsning, jeg leder efter. Den har ikke mulighed for Bluetooth og det er ikke en pæn slank løsning til et køkken-alrum. Det er mindst lige så vigtigt for os, at det ser godt ud og kan bruges som multihøjttalere. Den gode lyd har vi stuen 😉
Jeg har kigget lidt på en Yamaha YAS-105, som vist kan lære ens tv's fjernbetjening, så man kan nøjes med at bruge den der følger med soundbaren. Koster ca. 1600 kr. syd for grænsen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |