recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan får jeg HD lyd, når HDMI sættes direkte TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan får jeg HD lyd, når HDMI sættes direkte TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprisk understøtter ikke HD-Lyd.

Men du kunne måske prøve med en HDMI splitter?

Det har han allerede prøvet og det virker ikke. Det er vel heller ikke så underligt. En del af problemet er at signalet er krypteret med HDCP 2.2. Det kan hans AVR ikke dekryptere, så det hjælper ikke at lave endnu et signal der er magen til det han har i forvejen.

Hvis hans afspillere har toslink kan han bare bruge dem og ignorere at toslink ikke kan HD lyd. Hvis han vil have HD lyd, skal han have en boks der dels kan "splitte" signalet sådan at kopien ikke er krypteret med HDCP 2.2 og evt erstatter videosignalet med noget der har mindre båndbredde. 

Redigeret af Mefisto - 02-December-2016 kl. 17:17
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 17:37
Tak for jeres svar :-)
Grunden til at jeg prøvede med en splitter, var at jeg troede at det kabel jeg sendte til tvet, så kunne lave UHD/HDR billedet, og det kabel jeg satte i receiveren så kunne lave lydformatet, uden at skulle tænke på billedet.
Men jeg lever med det, indtil at jeg vælger at købe ny receiver, da jeg ikke vil have en standalone afspiller stående, da jeg ikke tror at jeg kommer til at købe mange UHD film.

Men ved at jeg har spurgt her inde, behøver jeg jo ikke at spekulere mere i om det kan lade sig gøre :-)

Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2016
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 21:43
Man kunne prøve at Sprætte kablet op og tage lyddelen væk og sætte et andet kabel på (så man får et til billed og et til lyd), eller bare lodde dem parrelt på, men om HDCP handshake går ind og registrere det ved jeg ikke. har ikke prøvet. 
mvh
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2016
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 21:54
^^ Ovennævnte kommer nok ikke til at virke. Huskede forkert mht til at HDMI kablet ikke har lyddelen separeret i kablet, kun ARC delen er det.  
mvh
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu