|
Hvordan får jeg HD lyd, når HDMI sættes direkte TV |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har han allerede prøvet og det virker ikke. Det er vel heller ikke så underligt. En del af problemet er at signalet er krypteret med HDCP 2.2. Det kan hans AVR ikke dekryptere, så det hjælper ikke at lave endnu et signal der er magen til det han har i forvejen. Hvis hans afspillere har toslink kan han bare bruge dem og ignorere at toslink ikke kan HD lyd. Hvis han vil have HD lyd, skal han have en boks der dels kan "splitte" signalet sådan at kopien ikke er krypteret med HDCP 2.2 og evt erstatter videosignalet med noget der har mindre båndbredde.
Redigeret af Mefisto - 02-December-2016 kl. 17:17 |
|
![]() |
|
Susperia ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 708 |
Tak for jeres svar :-)
Grunden til at jeg prøvede med en splitter, var at jeg troede at det kabel jeg sendte til tvet, så kunne lave UHD/HDR billedet, og det kabel jeg satte i receiveren så kunne lave lydformatet, uden at skulle tænke på billedet. Men jeg lever med det, indtil at jeg vælger at købe ny receiver, da jeg ikke vil have en standalone afspiller stående, da jeg ikke tror at jeg kommer til at købe mange UHD film. Men ved at jeg har spurgt her inde, behøver jeg jo ikke at spekulere mere i om det kan lade sig gøre :-) |
|
![]() |
|
mrjocs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
Man kunne prøve at Sprætte kablet op og tage lyddelen væk og sætte et andet kabel på (så man får et til billed og et til lyd), eller bare lodde dem parrelt på, men om HDCP handshake går ind og registrere det ved jeg ikke. har ikke prøvet.
|
|
mvh
|
|
![]() |
|
mrjocs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
^^ Ovennævnte kommer nok ikke til at virke. Huskede forkert mht til at HDMI kablet ikke har lyddelen separeret i kablet, kun ARC delen er det.
|
|
mvh
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |