|
Flad centerhøjtaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-December-2016 kl. 12:19 |
|
Jeg er ved at lave de indledende forberedelser til et setup nede i kælderen. I den forbindelse overvejer jeg en centerhøjtaler som ikke fylder så meget i dybden maks en 10-15 cm. Er der nogle af jer der har erfaring med de lidt mere flade centerhøjtaler?
Er det noget som fungerer eller er den bare en flad fornemmelse? ![]() ![]() Eksempel kunne være noget som denne Kef t301c |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er vel en mening med at højttalere bygges med større dybde end bredde. Så ja en flad lyd
![]() |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Den skulle gerne matche de andre enheder i det setup, med andre ord være tilpasset med hensyn til lyden. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19565 |
|
Hvad er meningen med at bygge en højttaler dybere end bredere? Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det var et ? |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19565 |
|
Nååh, okay.
Men hvis du mener at en flad højttaler er lig flad lyd, så lyt lidt til Dali Opticon LCR. Så tror jeg at du bliver positivt overrasket ;-) Klaus |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Jeg fik sådan et fladt Kef sæt demonstreret. Jeg synes ikke det var noget særligt. Det sagt vil jeg mene at man godt kan finde noget der er rimeligt fladt, men lidt mere "HIFI". En Focal cc700 eller en Monitor Audio silver Center kunne være et bud, hvis du også regner med at købe subwoofer.
|
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
|
Jeg har i forvejen lidt forskelligt højtalermæssigt inkl en sub asw610 og en xtz center. Det fungeret sådan set meget fint og har gjort det i nogle år. Nu har jeg fået chancen for at rykke lidt rundt og måske lave det til et mere dedikeret. Men det skal bare dele plads med ungerne, som er 1 og 4. For ikke at invitere til for meget pilleri så bliver kompromis nok at have en center som fylder lidt mere ud i rummet. Jeg er klar over at optimalt havde man et flot ens sæt som passede til hinanden osv. Min tanke var så at en center som passede ind her kunne være et afsæt til en mere ensartet løsning på sigt og enddog måske et 7,1 setup
Flere som har erfaringer med center højtalere som ligger i den knap så tykke kategori? |
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
|
Jamo D500 er omkring 10 cm i tykkelsen... kan vist købes stykvis og fås i hvid og sort
![]() Redigeret af Ning - 04-December-2016 kl. 16:47 |
||
Ning
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |