recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flad centerhøjtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flad centerhøjtaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flad centerhøjtaler
    Sendt: 03-December-2016 kl. 12:19
Jeg er ved at lave de indledende forberedelser til et setup nede i kælderen. I den forbindelse overvejer jeg en centerhøjtaler som ikke fylder så meget i dybden maks en 10-15 cm. Er der nogle af jer der har erfaring med de lidt mere flade centerhøjtaler?

Er det noget som fungerer eller er den bare en flad fornemmelse?

Eksempel kunne være noget som denne
Kef t301c
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 12:38
Der er vel en mening med at højttalere bygges med større dybde end bredde. Så ja en flad lyd
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 12:41

Den skulle gerne matche de andre enheder i det setup, med andre ord være tilpasset med hensyn til lyden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er vel en mening med at højttalere bygges med større dybde end bredde. Så ja en flad lyd

Hvad er meningen med at bygge en højttaler dybere end bredere?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad er meningen med at bygge en højttaler dybere end bredere?

Klaus

Det var et ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 13:26
Nååh, okay.

Men hvis du mener at en flad højttaler er lig flad lyd, så lyt lidt til Dali Opticon LCR. Så tror jeg at du bliver positivt overrasket ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Jeg er ved at lave de indledende forberedelser til et setup nede i kælderen. I den forbindelse overvejer jeg en centerhøjtaler som ikke fylder så meget i dybden maks en 10-15 cm. Er der nogle af jer der har erfaring med de lidt mere flade centerhøjtaler?

Er det noget som fungerer eller er den bare en flad fornemmelse?

Eksempel kunne være noget som denne
Kef t301c

Jeg fik sådan et fladt Kef sæt demonstreret. Jeg synes ikke det var noget særligt. Det sagt vil jeg mene at man godt kan finde noget der er rimeligt fladt, men lidt mere "HIFI". En Focal cc700 eller en Monitor Audio silver Center kunne være et bud, hvis du også regner med at købe subwoofer.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 19:22
Jeg har i forvejen lidt forskelligt højtalermæssigt inkl en sub asw610 og en xtz center. Det fungeret sådan set meget fint og har gjort det i nogle år. Nu har jeg fået chancen for at rykke lidt rundt og måske lave det til et mere dedikeret. Men det skal bare dele plads med ungerne, som er 1 og 4. For ikke at invitere til for meget pilleri så bliver kompromis nok at have en center som fylder lidt mere ud i rummet. Jeg er klar over at optimalt havde man et flot ens sæt som passede til hinanden osv. Min tanke var så at en center som passede ind her kunne være et afsæt til en mere ensartet løsning på sigt og enddog måske et 7,1 setup

Flere som har erfaringer med center højtalere som ligger i den knap så tykke kategori?
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 16:42
Jamo D500 er omkring 10 cm i tykkelsen... kan vist købes stykvis og fås i hvid og sort

Redigeret af Ning - 04-December-2016 kl. 16:47
Ning
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu