|
Gammel surround forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thomas36 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-December-2016 kl. 22:30 |
Hey alle
Jeg har en gammel Pioneer SC-LX 73 surround forstærker som jeg bruger i et 5.1 setup vil jeg kunne hente noget på lyden hvis jeg skiftede den ud med en model fra 2015-2016 det er jo en gammel svend ![]() Tak |
|
Pioneer Krp 500
Pioneer SC - LX73 Pioneer BDP - LX71 Jbl ls 60 Front Jbl ls 40 Bag Jbl ls center Jbl ls120p subwoofer |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
PerW, kan du virkelig ikke uddybe det lidt mere? Du må jo åbenbart have hørt en LX73 og dens afløser LX801, jeg har ikke hørt dem op i mod hinanden, men jeg er nu ret så sikker på der er hørbar forskel. Jeg har selv hørt på LX901 og også de tidligere modeller gennem tiderne, men ikke side by side med de nye modeller.
Jeg kan ikke huske det, men er LX73 og LX83 ikke de sidste modeller med det så kaldte ICE POWER, inden Pioneer gik over til en anden type Class D forstærker? På de nye 2016 top modeller har de i hverfald revideret en hel del i forstærkerdelen. Jeg er bestemt kke selv fortaler for Class D, men det er en anden snak. Jeg havde i øvrigt selv den sidste analog Pioneer top model inden de gik over til Class D det er nu 9 år siden, den er nu udskiftede med en Yamaha 2016 model, og jo der så absolut en hørbar forskel ingen tvivl om det
![]() Redigeret af Potter - 28-December-2016 kl. 09:28 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Hvis du skifter til et andet mærke med et andet EQ systen, så bliver lyden i hvert fald anderledes. Om det bliver bedre er imo et åbent spørgsmål. Hvis du ikke bruger EQ så kan det imo være det samme.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Nu står der ikke noget om, hvad der evt. skal skiftes ud med, så jeg læste mere spørgsmålet om der er kommet andre formater til som ikke er understøttet af den nyværende receiver.
Og så længer man bruger den til Netflix eller HBO, som streames i Dolby Digital +, så er der ikke noget at hente.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Helt enig! Jeg har storebror LX83, og den mangler intet i kræfter og styring af selv vanskelige højttalere såsom mine B&W.
Vil mene du skal ud i at prøve andre højttalere hvis du ikke er tilfreds med lyden. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |