recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD interferens på SVT 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDD interferens på SVT 2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jønne41 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: HDD interferens på SVT 2
    Sendt: 18-Juli-2006 kl. 21:24

Er der en som ved, om der er en relativ simpel teknisk løsning på følgende probblem:

Når jeg optager på min Sharp HDD, og samtidig ser svensk TV2, er der kraftige forstyrrelser i billedet. Forstyrrelserne forsvinder når HDD'en slukkes.

Jeg har alm. antennemodtagelse,  og anvender de almindelige skærmede antennekabler.

Mvh

Jørgen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 21:36

Fejlen ligger nok alligevel i dine antennekabler eller Scartkablet. Prøv at udskifte sidstnævnte.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jønne41 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2006 kl. 22:08

Super! Tak for et hurtigt svar, jeg prøver at udskifte scarten!

Mvh

Jørgen

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Fejlen ligger nok alligevel i dine antennekabler eller Scartkablet. Prøv at udskifte sidstnævnte.

Til top
jønne41 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 22:00

Desværre - investerede i et nyt til 350 kr. men det har desværre ikke hjulpet. Det var iøvrigt SVT1 hvor der er interferens, og ikke SVT2.

Alternative ideer modtages med kyshånd. Har prøvet at finjustere kanalen, det hjælper bare ikke.

Mvh

Jørgen

[/QUOTE]
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af jønne41 jønne41 skrev:

Det var iøvrigt SVT1 hvor der er interferens

Ok, her er så et 'langskud' :

Hvilken kanal modtager du SVT1 på?

Nu kender jeg ikke Sharps HDD'er, men sender den evt. billedet, (typisk på en UHF kanal mellem 33 & 38) videre til fjernsynet via antennekablet når den er tændt? Og hvis der skulle være et sammenfald, så prøv at skifte HDD'ens kanal til en anden.

Redigeret af Joho - 25-Juli-2006 kl. 22:29
Med god hilsen

John
Til top
jønne41 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 22:32

Tak JOHO - sad lige inde på et web forum, hvor en skriver:

"Pictures in blocks may be conspicuous in scenes with rapis movement due to the characteristics of digital image compression technology" - æhm, det betyder vel egentlig, at det er noget man bare må leve med??

Jeg tror sgu' alligevel lige jeg prøver din løsning!!![

Ok, her er så et 'langskud' :

Hvilken kanal modtager du SVT1 på?

Nu kender jeg ikke Sharps HDD'er, men sender den evt. billedet, (typisk på en UHF kanal mellem 33 & 38) videre til fjernsynet via antennekablet når den er tændt? Og hvis der skulle være et sammenfald, så prøv at skifte HDD'ens kanal.

[/QUOTE]
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 18:30

Er der RF Out på en Sharp HD optager.? Det er da yderst sjældent at der er en sådan på HD Recordere, jeg tvivler på at der er en, så du kan kun sende signal fra den til TV via Scart. Hvis der er RF Out så undlad at bruge den, brug kun Scart.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu